Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Så tycker man ju att det borde vara ju. Jag har saldo kvar från april 2017 och maj 2017. Det är dom enda månaderna med synlig historik.
Men när jag går in på minUC är FORTFARANDE april synligt...

Jag har också fortfarande kvar historik kvar från april 2017

Jag har kvar historiskt från mars 2017. Uselt!

"Hej

Den taxerade inkomsten uppdateras hos UC fem gånger/år.

Första uppdateringen sker i April, därefter i Juni. Nästa är i Augusti, därefter i September och sista är i December.

Vi kan inte svara på exakt när din årsinkomst blir uppdaterad det beror på skatteverket om du kommer med i första omgången."

Svar från UC på mitt mail rörande inkomst 2018. Kommer inte alla som deklarerat i tid med första gången?

"Hej

Den taxerade inkomsten uppdateras hos UC fem gånger/år.

Första uppdateringen sker i April, därefter i Juni. Nästa är i Augusti, därefter i September och sista är i December.

Vi kan inte svara på exakt när din årsinkomst blir uppdaterad det beror på skatteverket om du kommer med i första omgången."

Svar från UC på mitt mail rörande inkomst 2018. Kommer inte alla som deklarerat i tid med första gången?
Alla som deklarerar tidigt behöver inte få godkänt av Skatteverket direkt. Kan vara saker som Skatteverket anser att du borde ha tagit upp. Det UC säger är att så fort ditt skattebesked kommer så syns det på UC strax efter. För mig syntes det faktiskt förra året innan på UC än jag fick beskedet i Kivra. Dock syns det tidigast om man loggar in på Skatteverket.

Alla som deklarerar tidigt behöver inte få godkänt av Skatteverket direkt. Kan vara saker som Skatteverket anser att du borde ha tagit upp. Det UC säger är att så fort ditt skattebesked kommer så syns det på UC strax efter. För mig syntes det faktiskt förra året innan på UC än jag fick beskedet i Kivra. Dock syns det tidigast om man loggar in på Skatteverket.

Hur menar du i sista meningen, fattar inte?

Så tycker man ju att det borde vara ju. Jag har saldo kvar från april 2017 och maj 2017. Det är dom enda månaderna med synlig historik.
Men när jag går in på minUC är FORTFARANDE april synligt...

Knepigt jag loggade in igen och dubbel kollade det är borta från april 2017 har helt ren uc

Santander är väldigt generösa med att sänka ränta, så får du den sänkt och gör dig av med dina försäkringar du har på dessa lånen (som är onödiga) och kanske sänker lite privata avgifter (dina försäkringar, hemförsäkring och dylikt) ja då har du plötsligt 1500 kr att röra dig mer med i månaden....

Bra tips med Santander. Min sambo har ett lån där också på 70k med ännu högre ränta så kanske kan få sänkt det också. Några tips på vad man ska säga till dom, typ "hej, kan ni sänka min ränta annars hamnar allt hos fogden". Bör man fråga om fryst ränta, amortering före ränta etc?

Vad tror du om att söka före respektive efter nya inkomsten som jag skrev om tidigare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp