Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej,

En fråga. Jag skulle behöva ansöka om ett samlingslån runt 6-7 april. Hur snabba är skatteverket att informera UC om nya inkomsten om jag deklarerar 2a april? Min inkomst för 2018 har varit sämre på grund av föräldrar ledighet och jag vill därför söka innan mitt kreditbetyg sänks.

En fråga, har någon här (eller har ni sett någon här på forumet) ha lån (Blanco, synliga) på mellan 600.000 och 1.000.000 men ändå ha bra UC-Betyg?
Absolut!
Minns inte exakt men tror jag hade 0.5 med synliga på 740 k. Som du vet begriper man sig sällan på uc. Hade 0 i underskott efter en försälhning b.la och ett kreditkort som var nollat. Fick nytt lån på 200 k

En fråga, har någon här (eller har ni sett någon här på forumet) ha lån (Blanco, synliga) på mellan 600.000 och 1.000.000 men ändå ha bra UC-Betyg?

ca 950 i blanco inklusive topplån som är på ca 100.000. Inkomst 500.000 16 FFs och betyget är 5.3% just nu . Borde väl gå ner lite till när jag har blivit av med 10-15 förfrågningar.

Förstår då inte mitt höga betyg.
Då måste det uteslutande handlar om att jag har en månads skuldsaldo synligt (KFM) allt annat är ju klockrent då ju.

Jag har 800.000 i årsinkomst.
Jag har 1 kreditkort. Nyttjande grad nu 70% (Komm vara 0 nästa månad).
Jag har 5 UC-förfrågningar (give or take) två av dessa kommer att ha gått ut inom en månad.
Jag har 4 Blancolån på totalt ovan summa - ca 800k-

Jag har 800.000 i årsinkomst.
Jag har 1 kreditkort. Nyttjande grad nu 70% (Komm vara 0 nästa månad).
Jag har 5 UC-förfrågningar (give or take) två av dessa kommer att ha gått ut inom en månad.
Jag har 4 Blancolån på totalt ovan summa - ca 800k-
Du kommer ha under 2% med nollat kreditkort, 3ff och inget skuldsaldo.

Hej.

Mitt kreditbetyg tog en svängom nyss.

Fick ett mail om en faktura på Kivra från Svea Inkasso pga att jag missade en faktura. Lyckades slarva bort det brevet... Betalade den direkt och 1 vecka senare fick jag en kreditupplysning av dom.

Detta gjorde så att mitt betyg hoppade från 6.7 upp till 36.6!! Fuck this!

Hur lång tid brukar det ta innan det ramlar ner igen? Håller på att betala av de 3 lån jag har som just nu är ungefär 560.000:- för att få ett bättre betyg för att sen kunna samla ihop allt till 1 lån??? Är ju ingen bank som kommer godkänna mig med det brutalt höga betyget.

Hej.

Mitt kreditbetyg tog en svängom nyss.

Fick ett mail om en faktura på Kivra från Svea Inkasso pga att jag missade en faktura. Lyckades slarva bort det brevet... Betalade den direkt och 1 vecka senare fick jag en kreditupplysning av dom.
Tog de upplysning på dig efter du hade betalat? I sådana fall be dom ta bort den förfrågan.
Detta gjorde så att mitt betyg hoppade från 6.7 upp till 36.6!! Fuck this!

Hur lång tid brukar det ta innan det ramlar ner igen? Håller på att betala av de 3 lån jag har som just nu är ungefär 560.000:- för att få ett bättre betyg för att sen kunna samla ihop allt till 1 lån??? Är ju ingen bank som kommer godkänna mig med det brutalt höga betyget.

Tog de ff på dig efter att du betalat? I sådana fall be dom ta bort den.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp