Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

H
Hua vad spännade. Jag får högre inkomst men också mycket högre underskott.... Undrar vad det gör för UC betyget...ca 50.000 mer i lön men ca 70.000 med i underskott :/
Ökar du ditt underskott till eller med 70k?

Mitt underskott ökade från 118.000 till 175.000. Men sänkte till 99.000 i deklarationen. 400.000 inkomst ökat med 50.000.

Har någon märkt av att klarade utmaningar och skit i Kreditkollen gjort en positiv förändring? Eller är det bara för skojs skull så att säga.

Jag har dubblat min lön och sänkt mitt underskott! Kan bli bra fram mot sommaren.

Osäker på om jag ska göra avdrag för resor, eller snarar hur mycket. Bodde på en annan adress tillfälligt ena halvåret vilket blir dubbla längden jag har nu, men får nog svårt att kunna visa belägg för mina avdrag då jag varit folkbokförd där jag bor nu hela tiden. Har i alla fall kontrollerat att det är ok att bo på en annan adress (kortare tid, ca 1 år) än den man är folkbokförd på. Har visserligen inget att dölja så, men som sagt, jag kan nog inte visa kvitton eller bevis för att jag körde morsans bil (bodde i hennes hus medan hon var på långresa). Orkar inte att någon skulle ifrågasätta om det blir något jidder när jag inte kan visa belägg. Handlar om totalt 12 500 kr efter avdraget 11 000 så det blir cirkus 4000 kr extra på skatten som jag faktiskt gärna skulle vilja ha in.

Vad tror ni andra? Vad händer om man blir granskad? Har försökt googla men blir inte klokare för det.

Jag har dubblat min lön och sänkt mitt underskott! Kan bli bra fram mot sommaren.

Osäker på om jag ska göra avdrag för resor, eller snarar hur mycket. Bodde på en annan adress tillfälligt ena halvåret vilket blir dubbla längden jag har nu, men får nog svårt att kunna visa belägg för mina avdrag då jag varit folkbokförd där jag bor nu hela tiden. Har i alla fall kontrollerat att det är ok att bo på en annan adress (kortare tid, ca 1 år) än den man är folkbokförd på. Har visserligen inget att dölja så, men som sagt, jag kan nog inte visa kvitton eller bevis för att jag körde morsans bil (bodde i hennes hus medan hon var på långresa). Orkar inte att någon skulle ifrågasätta om det blir något jidder när jag inte kan visa belägg. Handlar om totalt 12 500 kr efter avdraget 11 000 så det blir cirkus 4000 kr extra på skatten som jag faktiskt gärna skulle vilja ha in.

Vad tror ni andra? Vad händer om man blir granskad? Har försökt googla men blir inte klokare för det.
Hade då dragit av det. Tror du får betala in någon sorts böter om du inte kan styrka det. Osäker om det händer om du bara inte kan styrka milen eller om det krävs att du har dragit av fler saker du inte kan styrka.

Hade då dragit av det. Tror du får betala in någon sorts böter om du inte kan styrka det. Osäker om det händer om du bara inte kan styrka milen eller om det krävs att du har dragit av fler saker du inte kan styrka.

Endast resor som jag drar av i så fall, men beror ju på hur mycket det då blir i böter! Läst en viss procent på summan över det man får dra av, så borde väl inte bli så mycket.

Undrar hur dessa kontroller gör, det måste väl vara maskinellt och något som reagerar på ovanligt höga avdrag samt vissa stickprov?

UC verkar ha gjort om sin sida lite.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp