Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon som har en spännande uppdatering att se framemot inom det närmsta?

Jaaaa! Betalt av 3 mindre synliga lån (10.000 / 9.000 / 4.000) och betalat ner 1 kreditkort till 50%. 5 FF försvunnit. Ska bli SÅ spännande. Har 48% nu, räknar med att gå ner till 33 % (som jag hade innan bajs-cashbuddy och 4 finance började rapportera till UC).

Hur påverkar avbetalningar kreditbetyget om man jämför med kontokrediter/kreditkort?

En anmärkning som försvinner?

Nej, har inga anmärkningar, men min risk gick från 2,2 till 4,1 efter en avslutad kredit (har kvar en outnyttjad) och förvisso en ff från slutet av november, men totalt två det senaste året. Så blev lagomt sned i mitten på januari när betyget gick upp så pass mycket. Min taxerade inkomst från 2017 var visserligen väldigt låg och det är ju inte aktuellt att söka något nytt förrän nästa uppdatering på deklarationen och en förfrågan gått bort, men ändå.

Hur påverkar avbetalningar kreditbetyget om man jämför med kontokrediter/kreditkort?
Knappt alls. Går inte att jämföra. Möjligtvis om du skulle avsluta ett blanco helt. Däremot påverkar ju alla lån/krediter bankernas kalkyl.

Knappt alls. Går inte att jämföra. Möjligtvis om du skulle avsluta ett blanco helt. Däremot påverkar ju alla lån/krediter bankernas kalkyl.
Är kategorin "Avbetalningar" alltså mer som blanco? Funderade på om jag skulle betala av hela Qliro på 6000 eller om det är bättre att pytsa in dom pengarna på ett av kreditkorten istället.

Mitt betyg höjde från 2,8 till 5,5 pga en avslutad kredit. Hade aldrig mer utnyttjat mer än 1000 kr av 10 000 kr.

Skaffa aldrig kreditkort!!!

Verkar nästan fördelaktigt att ha krediter som inte är fullt utnyttjade. Askorkat.

Jag har 7.6 i betyg och väntar på att mitt skuldsaldo på ca 280000kr ska uppdateras till 0kr. Jag hoppades på en rejäl förbättring av betyget men börjar inse att det kanske inte blir så.

Är kategorin "Avbetalningar" alltså mer som blanco? Funderade på om jag skulle betala av hela Qliro på 6000 eller om det är bättre att pytsa in dom pengarna på ett av kreditkorten istället.
Jaha du menade så, inte avbetalningar på blanco. Är avbetalningen inräknad som kontokredit på din UC är det lika illa som kontokort. Kolla på Kreddy vilken kategori ligger den under?

Jaha du menade så, inte avbetalningar på blanco. Är avbetalningen inräknad som kontokredit på din UC är det lika illa som kontokort. Kolla på Kreddy vilken kategori ligger den under?
I kreddy ligger den som en fullt utnyttjad kredit tillsammans med kreditkorten. Men på min senaste upplysningskopia ligger den under en egen kategori kallad "Avbetalningar". Det är därför jag blir lite fundersam på hur det påverkar betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp