Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är en rejäl sänkning, hur många förfrågningar hade du innan den försvann?

Jag tror jag hade 3 förut, borde vara två nu isf. En till försvinner nästa månad och den sista i Juli.

Jag tappade 4 ff och betyget förbättrades med hela 0.2.

Finns kanske svar tidigare i tråden, isåfall ber jag om ursäkt, men är det någon som vet när nya inkomstuppgifterna uppdateras i uc för 2018 års deklaration? Jag har jobbat dubbla jobb, så lyckats få upp till 670 tusen i inkomst från tidigare 430 tusen, så hoppas att det kanske förbättrar mitt uc som är runt 4,5 % med 3 ff och c:a 110 tusen i underskott (det är oförändrat i 2018). Såg uppgifterna i Kivra igår.

Mitt betyg pendlar nu mellan 0.5 och 0.7 några gånger i veckan utan att något ändras...

Fan, mitt sjunker ALDRIG :( Mitt enda hopp är nästa uppdatering... försvunnit 10 FF men inte en procent har betyget sjunkit.... suck!

Yttligare en förfrågan försvann inatt men näää hände inte ett skit med betyget.
Försvinner en till nu i veckan och en till veckan efter det, men betyget kommer väl vara oförändrat då med :(

Idag har mitt betyg sjunkt ytterligare, nu är det 3,9. Har ingen aning om varför.
Från 10,4 till 3,9 på en vecka.

Jag förstår inte varför mängden förfrågningar har slutat spela roll för betyget. obegripligt.
På fredag ska vi se om mitt betyg sjunker något när jag har amorterat ner mitt kreditkort.

Jag förstår inte varför mängden förfrågningar har slutat spela roll för betyget. obegripligt.
På fredag ska vi se om mitt betyg sjunker något när jag har amorterat ner mitt kreditkort.
UCs historiska data säger väl att över ett visst antal ff så gör det väldigt liten skillnad i sannolikheten att personen kommer få en betalningsanmärkning. Jag kan också förstå det, spelar ingen roll om du har 10 eller 50ff. Det är oavsett en person som har dålig koll på sin ekonomi med bakomliggande problem och som handlar impulsmässigt, samt har dålig förståelse hur kreditvärdighet fungerar.
Sedan kan jag tycka att systemet med förfrågan är dåligt för samtliga inblandade. Bättre om ff inte registrerades, men att tagna lån och krediter syntes direkt. I väl fungerande marknad ska ju kunden kunna jämföra alternativen i oändlighet. Just nu tjänar bara storbankerna och låneförmedlarna på hur det ser ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp