Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Om du inte har "maxat" kreditkort, ett historiskt skuldsaldo och för mycket lån/förfrågningar så behöver du nog inte oroa dig :)

Jag nolltaxerar sedan 3 år tillbaka. Jag har UC kreditprognos 0.8 % det klassas som mycket bra betyg eller?

Kreditbetyg talar egentligen enbart om dina möjligheter att få låna eller inte. Det talar inte om hur mycket du kan få låna. Du kan ha hög lön och lite lån men ändå ej bli beviljad något lån, pga av missköta betalningar. Samtidigt kan du ha fantastiskt kreditbetyg men enbart få lån 500kr pga låg inkomst.

Är det någon som faktiskt har upplevt att ett UC-betyg blivit bättre när en förfrågan har blivit en månad, ett halvår eller liknande äldre?

UC-betyget är verkligen ett mysterium. Jag har 0,2 % idag, beställde hem min UC som man kan göra en gång per år gratis. Jag har inga skulder, litet överskott av kapital och årsinkomst 2017 på cirka 170k. För ett par år sedan hade jag 0,2 %, betydligt mycket högre överskott av kapital och en årsinkomst på nära 500k. Inte en enda förfrågan vid något av tillfällena. Liksom vad krävs för att man ska ner på 0,1?

Sedan har jag sett folk ha en uc som är samma som min med lägre än min tidigare inkomst, betydligt mycket högre belånad, förfrågningar osv.

Förmodligen en högre årsinkomst. 170.000 är ca 14.000 i månaden i lön. Kan det inte vara det?

Ok så min UC risk har gått ner från 7.8% till 7.6% iom att 3 ff försvann. Däremot så har den fortfarande inte uppdaterat lån/krediter sen 31/1, och vad jag kan se så görs det endast varannan månad - alla poster i diagrammet är med 2 månaders mellanrum. Är det alltid så? Ska bli jävligt intressant att se vart betyget landar när skuldsaldot helt utplånas.

Det uppdateras varje månad. Om du kollar sen så ser du att månaderna byts ut till dem andra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp