Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har betalt ner 1 kreditkort till 50 % (den andra krediten maxad), betalt av 3 smålån och UC FF har minskat från 51 i dec till 43. Har 48% nu... Hoppas på att det sjunker till 33,8 % som jag hade innan Cashbuddy och Vivus började rapportera in till UC.... Men jag antar att jag måste vänta tills 15:e mars innan något ev syns på Kreddy? Gjorde dessa förändringar för ca 1 vecka sedan....

Har betalt ner 1 kreditkort till 50 % (den andra krediten maxad), betalt av 3 smålån och UC FF har minskat från 51 i dec till 43. Har 48% nu... Hoppas på att det sjunker till 33,8 % som jag hade innan Cashbuddy och Vivus började rapportera in till UC.... Men jag antar att jag måste vänta tills 15:e mars innan något ev syns på Kreddy? Gjorde dessa förändringar för ca 1 vecka sedan....
Det stämmer, det kommer synas nästa uppdatering runt den 15:e. Har du möjlighet så försök betala in lite på krediten som är maxad också, innan den 28/2.

Kan man kostnadsfritt få fram vilket bisnodebetyg man har?

Absolut, det kommer du garanterat göra, svårt att säga hur mycket dock
Jag har haft UC's kreditkollen i snart ett år och för mig är det enligt denna rangordning som påverkat riskprognosen mest:
1. Utnyttjandegrad av kreditkort
2. Antal FF
3. Antal krediter
4. Total blanco

Detta kan ju vara olika beroende på vilken "grupp" man tillhör. Jag har ingen aning om hur de räknar exakt.. :)

Jag har haft UC's kreditkollen i snart ett år och för mig är det enligt denna rangordning som påverkat riskprognosen mest:
2. Antal FF
3. Antal krediter
4. Total blanco

Detta kan ju vara olika beroende på vilken "grupp" man tillhör. Jag har ingen aning om hur de räknar exakt.. :)
obs jag har inga anmärkningar/skuldsaldo så jag har ingen koll på hur det påverkar

Alltså... i min rapport om krediter står en avslutad kredit sedan augusti, men det står också utnyttjad kredit 5992 kr (av 30 000 kr) på den, varför? Jag har ju inte alls ngn skuld på den?

2. Antal FF
3. Antal krediter
4. Total blanco

Antal krediter som i kredit kort eller antal krediter som i olika långivare man har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp