Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

UC har uppdaterat kreditengagemanget för Februari!

Betyder det att en kredit borde stå som avslutad om jag avslutade den för ca en vecka sen?
Ser att februari är uppdaterad i statistik över skulde men under krediten så står det att den uppdaterades 31 dec och inget om att den är avslutad.
Har UC räknat med den minskningen ändå i min totala skuld för februari?

UC har uppdaterat kreditengagemanget för Februari!
Hm för mig står riskprognosen kvar på samma, 6.4%..Det som hänt för mig sedan senaste uppdateringen i Januari:
1 avslutad blanco på 10k, 1 avslutat kreditkort på 30k, ca 50% samt 30% mindre utnyttjandegrad på 2 andra kreditkort (limit 20k samt 40k på dessa)
Rimligtvis borde väl riskprognosen sjunka något iallafall? men det kanske tar några dagar dagar innan det uppdateras?

Hm för mig står riskprognosen kvar på samma, 6.4%..Det som hänt för mig sedan senaste uppdateringen i Januari:
1 avslutad blanco på 10k, 1 avslutat kreditkort på 30k, ca 50% samt 30% mindre utnyttjandegrad på 2 andra kreditkort (limit 20k samt 40k på dessa)
Rimligtvis borde väl riskprognosen sjunka något iallafall? men det kanske tar några dagar dagar innan det uppdateras?

Är denna uppdatering för händelser i januari alltså...?

Mitt kreditbetyg sjönk från 3,25 till 1,05% trots 2 nya krediter. Dock avslutade jag 3 stycken förra månaden men totalt har jag mer i lån än förra månaden.

Mitt kreditbetyg sjönk från 3,25 till 1,05% trots 2 nya krediter. Dock avslutade jag 3 stycken förra månaden men totalt har jag mer i lån än förra månaden.

Hur fan går det till då?

Läste om nån som fått sämre betyg av att avsluta kreditkort också.
Man sitter ju med hjärtat i halsgropen varje gång man försökt göra nåt till det bättre.

Hur fan går det till då?

Läste om nån som fått sämre betyg av att avsluta kreditkort också.
Man sitter ju med hjärtat i halsgropen varje gång man försökt göra nåt till det bättre.
Jo, att ha ett "nollat" kreditkort ser UC som något betydligt mycket bättre än ett avslutat kreditkort. Att nolla ett kreditkort är tom bättre än att återbetala ett helt blancolån motsvarande belopp för UC betyget. Krediten räknas nämligen in i "kvar att leva på" kalkylen på något sätt..

Konstigt mitt höjdes denna månaden från 32.1 till 42 utan att någonting ändrats denna månad förutom 2000kr avbetalda på kreditkorten, ingen ny ff eller dylikt, legat still 3 månader på 32.1 men nu höjdes den alltså när jag betalat av lite på krediten jävligt lustigt system dom har.

Hur fan kan det chockhöjas 10 %utan att något negativt inträffat. Skrota skiten är ju helt åt helvete att förstå sig på.

Konstigt mitt höjdes denna månaden från 32.1 till 42 utan att någonting ändrats denna månad förutom 2000kr avbetalda på kreditkorten, ingen ny ff eller dylikt, legat still 3 månader på 32.1 men nu höjdes den alltså när jag betalat av lite på krediten jävligt lustigt system dom har.

Hur fan kan det chockhöjas 10 %utan att något negativt inträffat. Skrota skiten är ju helt åt helvete att förstå sig på.

Ska tillägga att uc score ligger kvar på samma 430

Me
Jo, att ha ett "nollat" kreditkort ser UC som något betydligt mycket bättre än ett avslutat kreditkort. Att nolla ett kreditkort är tom bättre än att återbetala ett helt blancolån motsvarande belopp för UC betyget. Krediten räknas nämligen in i "kvar att leva på" kalkylen på något sätt..

Men på riktigt.... jaha... så efter att ha skrapat ihop och nollat ett kreditkort och avslutat det så ska dom höja min score... Behöver ju ett samlingslån!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp