Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

En kanske något udda fråga här, men vad krävs för att få kreditbetyg 0,1? Har 0,2 med dessa förutsättningar:

Inkomst: 380"
Bolån 1,65 miljoner ( halva är mitt )
Blancolån 1. Nordea 67900 , ränta 3,15 ( egentligen ett billån men ej kopplat till bilen )
Blancolån 2. Nordea 27000 , ränta 5,55
Kreditkort medmera, kreditgräns 40000 , utnyttjat 0
3 förfrågningar, en från komplett på ett fakturaköp, ett från tre på ett mobilabbonemang samt ett från Nordea på lilla lånet.

Hela lånet är ditt betalningsansvar om det behövs och ett blancolån är ett blancolån även om man köpt bil för pengaerna, det är viktigt att hålla reda på det. Räntesatsen spelar ingen roll.
Du skulle nog ha 0.1 utan blancolånen, eller kanske om du bara hade 1 blanco och inga förfrågningar alls.

Från 3,6 till 6,1 med 125k ökning av santanderlån och så sjukt med en Resursbank nota som jag tagit faktura och skiten syns som en kredit fast jag ska betala inom fakturaperioden.,skitbolag

Är inte Resurs faktura en osynlig UC?
Åkte själv på en sådan en gång och den var osynlig.

Vad har du i övriga lån Peter och inkomst? Hur många FF?

Ang historiskt skuldsaldo betalade bort mitt sista 28 dec 2018. Januari 3e kollade jag min uc då hade jag 23/24 månader med historiskt skuldsaldo. Hade 24/24 i december så tror den räknar från början av maj Terry.

Är inte Resurs faktura en osynlig UC?
Åkte själv på en sådan en gång och den var osynlig.

Vad har du i övriga lån Peter och inkomst? Hur många FF?

Dom säger att den är osynlig men syns för mig på kreddy. Kanske inte för andra då.
Anyways,jag har 120,000kr hos Ica och 2 lån på Santander 125,000 och 143,000.
2 kreditkort på 40,000kr ej nyttjade,betalade bort dom förra månaden.
3ff,en försvinner 28 feb,6 juni och sista i december nån gång.
Tänkte samla allt i juni nån gång.

Mitt kreditbetyg är helt oförändrat denna månad. Trots 3 förfrågningar som försvunnit och minskade lån med 70 tkr.

Gick från 4st krediter till 2st
Samt från 4st privatlån till 1. Vivus kom med på 11 tkr. Totala skuldbördan överlag har minskat med ca 70 tkr och betyget är helt oförändrat och 3 minskade UC. Inget nytt förutom detta vivus som visas.

Totalt på UC just nu:

2 krediter - bank norwegian och santander - totalt 35.000kr
1 privatlån - vivus - totalt 11.000kr

Hur är detta möjligt=

Ligger kvar på 20.00...... Jag som tänkt söka samlingslån framöver.

Mitt kreditbetyg är helt oförändrat denna månad. Trots 3 förfrågningar som försvunnit och minskade lån med 70 tkr.

Samt från 4st privatlån till 1. Vivus kom med på 11 tkr. Totala skuldbördan överlag har minskat med ca 70 tkr och betyget är helt oförändrat och 3 minskade UC. Inget nytt förutom detta vivus som visas.

Totalt på UC just nu:

Hur är detta möjligt=

Har stått still i 4 månader trots betalat ner skulder

Totalt på UC just nu:

Hur är detta möjligt=

Vad har du för kreditbetyg då? Hur många förfrågningar har du nu?

Mitt kreditbetyg är oförändrat 62,3% trots att jag löst en skuld på 972 tkr (november 2018) till KFM och 10 anmärkningar försvunnit... min uppfattning är att det är oerhört svårt att få bättre kreditbetyg om man väl fått ett riktigt dåligt. Nu spelar det ingen roll för min del, för jag ska aldrig låna pengar igen, utan det är bara en betraktelse över svårigheterna med UC och dess bedömningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp