Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Fattar inte riktigt hur den funkar...

Har haft 2.5%-2% (gått stadigt neråt senaste månaderna)

Idag blev jag av med min sista betalningsanmärking, Och tänkte "WOHO undra hur mycket min UC har gått ner??"

Går in och kolla:

Gått upp från 2% till 8.2% sen igår? Och det som har hänt att att jag blivit AV med en medalningsanmärkning???

Fattar inte riktigt hur den funkar...

Har haft 2.5%-2% (gått stadigt neråt senaste månaderna)

Idag blev jag av med min sista betalningsanmärking, Och tänkte "WOHO undra hur mycket min UC har gått ner??"

Går in och kolla:

Gått upp från 2% till 8.2% sen igår? Och det som har hänt att att jag blivit AV med en medalningsanmärkning???

Vad jag har förstått av att läsa på detta forum så hamnar man i en annan ”grupp” när anmärkningarna försvinner och får då oftast ett ökat score.

Vad jag har förstått av att läsa på detta forum så hamnar man i en annan ”grupp” när anmärkningarna försvinner och får då oftast ett ökat score.

Okej där ser man.. Känns ju så där.. Kämpat i ett par år för att få ordning på ekonomin efter man har varit ung och dum, och hoppades på ett samlingslån nu för att få ner månadskostnaderna nu när anmärkningen försvann, men känns ju rätt lönlöst nu när UC hoppar från 2 till 8.2% :/

Det har & göra med att du förmodligen har historiskt skuldsaldo hos KFM / Fler UC-förfrågningar än gemene man / mer lån än en medelsvensson / högre nyttjande av ett kreditkort eller en sämre inkomst,
Nu "mäts" du med vanliga medborgare och deras ekonomi....Där har man på sin höjd 2-3 UC-förfrågningar och något renoveringslån.

Det har & göra med att du förmodligen har historiskt skuldsaldo hos KFM / Fler UC-förfrågningar än gemene man / mer lån än en medelsvensson / högre nyttjande av ett kreditkort eller en sämre inkomst,
Nu "mäts" du med vanliga medborgare och deras ekonomi....Där har man på sin höjd 2-3 UC-förfrågningar och något renoveringslån.

Inkomst 299k
Synliga lån/krediter 245k på 4 ( 150, 60, 30, 5)
0 skuld historik
0 anmärkningar
6 förfrågningar (samtliga över 6 månader gamla)

Men men borde finnas någon som går med på det

Dessa krediter. Är någon av dom nyttjad mer än 70%?

Dessa krediter. Är någon av dom nyttjad mer än 70%?

Japp, så antar att det är det som drar ner dem.
Provade dock via lendo och fått erbjudande på 250 från Remeber, så krediterna kommer iallafall försvinna snart. Ska ge det I morgon med, då jag misstänker att de som kollar manuellt inte gör låneerbjudande kl 1 på natten när Jah gjorde min ansökan =)

Om man har blancolån på 2-3x ens taxerade inkomst men 0ff, inget skuldsaldo, ingen anmärkning osv.

Kan man då ha ett okej kreditbetyg eller får man leva med dåligt kreditbetyg i 10 år tills man amorterat ner ett par hundra tusen?

Om man har blancolån på 2-3x ens taxerade inkomst men 0ff, inget skuldsaldo, ingen anmärkning osv.

Kan man då ha ett okej kreditbetyg eller får man leva med dåligt kreditbetyg i 10 år tills man amorterat ner ett par hundra tusen?
Jag tycker inte generellt storleken på blanco påverkar betyget så mycket. Många FF och nyttjade kreditkort slår betydligt mer. Sedan är det dock svårare att få nya lån med mycket blanco då kvar-att-leva-på-kalkylen är dålig. Dock kan det gå bra att låna till att lösa blanco.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp