Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag tycker inte generellt storleken på blanco påverkar betyget så mycket. Många FF och nyttjade kreditkort slår betydligt mer. Sedan är det dock svårare att få nya lån med mycket blanco då kvar-att-leva-på-kalkylen är dålig. Dock kan det gå bra att låna till att lösa blanco.

Håller med, skulle även säga att antalet FF börjar spela allt mindre roll. Men som Korpen lärde mig så är maxat kreditkort förödande. Det gör i särklass mest på mitt betyg åtminstone.

Om 16 dgr försvinner min sista anmärkning.. Det känns som om jag är ett barn som väntar på julafton.

Inatt försvann min sista anmärkning. Normalt har inte betyget ändrats när anmärkningar försvunnit, men nu gick det åt rätt håll iallafall! Mitt betyg gick från 10,8% till 7,3%.

Förutsättningar i övrigt:

Förfrågningar: 11 st
Lån: 364k fördelat på 3 blanco
Inkomst: 521k
Underskott: 0k

Det har försvunnit förfrågningar på löpande band utan någon ändring i betyget, en försvinner 10/1 och andra runt mitten av februari. Jag har en känsla av att kreditbetyget kommer bättras på den närmsta månaden eller två med tanke på ålder av förfrågningar (senaste förfrågningen blir i februari ett halvår gammalt, tror det kan göra skillnad).

Har du möjligtvis historiskt skuldsaldo? Kreditkort?

Någon som kan förstå hur betyget kan sjunka från nästan 50% till 13.8% på att bara en FF försvinner?:eek:

Tycker att 7.3% låter mycket då, du har inget underskott,bra lön och inga anmärkningar eller kreditkort.
Hur "nya" är dessa förfrågningar du har då?

Bifogar screenshot över förfrågningarna. Jag behöver söka om ett samlingslån senast i slutet av mars, har dubbellön tills februari ut pga varsel från tidigare jobb (haft dubbellön sedan november). Så inkomståret 2018 kommer säkert vara runt 640k o 2019 troligen runt 700k, så framtiden är ljus.

Amorterar just nu över 35k varje månad på lån nu, dock är det främst på lån som ej syns på UC. Jag kommer gå från runt 610k i skulder i okt -18 till runt 370k i slutet av februari då jag får ett större avgångsvederlag med. Kommer antagligen få köra på ett 350k lån o kanske Fairlo/GetDivide (..) vid sidan av

Bilagor

• Screenshot_20190105-000940_Chrome.jpg
    Screenshot_20190105-000940_Chrome.jpg
    289.9 KB · Visningar: 225
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp