Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det gjorde inte så mycket på betyget. Men det som försämrar mitt betyg är lånet hos Euroloan/Mash.
Tror mitt betyg hade varit bra mycket bättre om jag avslutade dom.
Okej, tänkte att du hade betalat av dom för att uppdatera UC. Men då var det bara att upplysningen försvann?
Eftersom det bara är 10k för mig så är jag gode sugen på att bli av med dom helt för att minska mina synliga blancogivare eftersom antalet krediter/blanco synligt verkar påverka betyget. Kommer kunna bli av med dom om Getdivide släpps snart eller betala lite extra vid några löningar om möjligt.

Gör det, dom är fasansfullt dyra, skickar omgående till Kronofogden och inkasso, handlägger ärenden långsamt, otrevlig kundservice.
Kan du bli av med dom - Bli det!

Gör det, dom är fasansfullt dyra, skickar omgående till Kronofogden och inkasso, handlägger ärenden långsamt, otrevlig kundservice.
Kan du bli av med dom - Bli det!
Tack för tipset. Dom är borta då så snart som möjligt.

Kortkrediten uppdaterad, från 5000 kr utnyttjat till 875 kr. Riskprognos från 4,78 % till 4,12 %.

Har gått från 48 i slutet av juni till 6.1 idag.

Blivit av med en massa anmärkningar på kort tid? Jag har också legat kring 50-träsket och hoppas på ett liknande dyk om ca ett halvår. Lät ju hoppfullt att det kan gå så pass fort att sjunka.

Blivit av med en massa anmärkningar på kort tid? Jag har också legat kring 50-träsket och hoppas på ett liknande dyk om ca ett halvår. Lät ju hoppfullt att det kan gå så pass fort att sjunka.
Har inte haft en enda anmärkning utan det blev så högt pga skilsmässa och för många ff har försvunnit 3 ff nu. Just det hade ju ett övertrasserat kreditkort också.

UC är uppdaterad för oktober, men där det stått krediter tidigare så är det bara - och mitt kreditbetyg har gått från 59,8% till 62,3% utan att något annat har ändrats. Är det en uppdatering som gått fel eller pågående? Har någon annan likadant? Inget oroande för min del, men är lite nyfiken :)

Hej!

Jag har idag ett kreditbetyg på 6.6%.

Idag:
229k Taxerad
11ff
341k Blanco

14/12:
229k Taxerad
5ff
220 Blanco

Hur tror ni att mitt kreditbetyg kommer att påverkas? -121 000 i blanco och 6ff borde väll göra ganska mycket?

Absolut, svårt att veta exakt hur mycket med bättre bör det bli!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp