Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har lån på 190.000 kr hos Nordea och 40.000 kr hos Svea och 65.000 hos collector . Ska nu lösa Svea lånet samt extraamortera på collectorlånet. Detta kommer ske om 3 dagar, när kan detta påverka mitt kreditbetyg hos uc?

Så som dina krediter ser ut på UC per den sista mars kan du se på Min UC någon gång mellan den 15-20 april

Jag betalade i mitten av februari alla mina lån och krediter. Men när jag loggar in på min UC så är fortfarande allt kvar, varför har de inte uppdaterats med den nya information och när kan jag förvänta mig att dom gör det?

Tack!

Ber om ursäkt, borde ha läst ca5tios svar! Tack!

Jag betalade i mitten av februari alla mina lån och krediter. Men när jag loggar in på min UC så är fortfarande allt kvar, varför har de inte uppdaterats med den nya information och när kan jag förvänta mig att dom gör det?

Tack!

idag ser du.

Hade betalat ner kontokrediterna till 0 per sista februari. Det innebar dock ingen förändring av mitt betyg alls.

Jag hade löst 300000 i blanco och ingen skillnad alls på mitt betyg :(
Hade betalat ner kontokrediterna till 0 per sista februari. Det innebar dock ingen förändring av mitt betyg alls.
Är ju i samma läge själv, betalat bort, betalat ner och nollat lån och krediter sedan oktober 2015 och inga nya lån och krediter men betyget har blivit sämre jag bara undrar vad förväntas av mig för att jag ska få bättre betyg? Hoppas varje månad att jag ska se en skillnad till det bättre men betyget blev ännu sämre istället. Har god lust att använda något kreditkort som står som outnyttjat för att se om det gör någon skillnad men vet att det är en idiotisk idé.

Är ju i samma läge själv, betalat bort, betalat ner och nollat lån och krediter sedan oktober 2015 och inga nya lån och krediter men betyget har blivit sämre jag bara undrar vad förväntas av mig för att jag ska få bättre betyg? Hoppas varje månad att jag ska se en skillnad till det bättre men betyget blev ännu sämre istället. Har god lust att använda något kreditkort som står som outnyttjat för att se om det gör någon skillnad men vet att det är en idiotisk idé.

Jag har iofs ganska lågt, 1.1 trots tre frågor på knappt 2 månader, det kanske hade gjort mer skillnad om jag hade högre..

Har 5 ff
Ca 22tkr i blanco (38tkr innan uppdateringen igår)
Kreditkort 1.200/30.000 utnyttjat / beviljat
400tkr årsinkomst
Överskott 170tkr
Gick från 0,4 till 0,1 idag :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp