Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Dessutom har jag sedan oktober 2015 aktivt betalat ner mina blancolån och kreditkort ett kreditkort är nollat och det som hänt är at mitt kreditbetyg gått från 1,9% till 2,4% ännu konstigare, jag blir alltså "straffad" för att jag förbättrar min ekonomi.
Jag har i bland en känsla av att UC jobbar lite lika med amerikanska credit scores. Der vill man få bättre score om man har ett eller två kreditkort som man betalar på, så länge man betalar dom i tid. Det er något av grunden till att många amerikaner betalar sina matinköp med kreditkort, och alltid har en viss skuld på korten som dom betalar av på.

Det var så här jag fick ett arv i höstas och med det löste jag bolån, jag löste dessa 2 hos Svea Skuldfinansiering med ränta på 9,70 och 10,20 och 2 andra hos Alm. Brand Bank (danskt bolåneinstitut) på 306.367 och 107.410 med ränta 9,70% som jag tog 2008. Det innebar att jag sänkte mina bolånekostnader från 12.500 till 3500 varje månad därför gjorde jag så, hade i januari 2016 blanco på 73.449 och kreditkort på 105.211. Har tänkt jobba ner mina krediter under 2016 för att 2017 söka ett lån för att renovera mitt hus har pantbrev på ca 800.000 jag kan utnyttja. Har dock ränteavdrag på ca 190.000 från förra året så jag får inget lån i år.
Tanken från början var också att betala av merparten på kreditkorten men åkte på räntekompensation på 88.000 när jag löste lånen hos Alm. Brand Bank då de var bundna så det fanns inga pengar kvar att lösa bort kreditkort för.

Det var så här jag fick ett arv i höstas och med det löste jag bolån, jag löste dessa 2 hos Svea Skuldfinansiering med ränta på 9,70 och 10,20 och 2 andra hos Alm. Brand Bank (danskt bolåneinstitut) på 306.367 och 107.410 med ränta 9,70% som jag tog 2008. Det innebar att jag sänkte mina bolånekostnader från 12.500 till 3500 varje månad därför gjorde jag så, hade i januari 2016 blanco på 73.449 och kreditkort på 105.211. Har tänkt jobba ner mina krediter under 2016 för att 2017 söka ett lån för att renovera mitt hus har pantbrev på ca 800.000 jag kan utnyttja. Har dock ränteavdrag på ca 190.000 från förra året så jag får inget lån i år.

Aha då förstår jag! Våra bolån har en ränta just nu på 1,97%, inget att prioritera m a o

Aha då förstår jag! Våra bolån har en ränta just nu på 1,97%, inget att prioritera m a o
Nej de har ju ingen prioritet jag har kvar mina bottenlån hos SBAB/Ikano uppdelat på 3 lån med olika löptid ett av dem ska skrivas om i maj/juni år med en nuvarande ränta på 3,69% så jag hoppas få en ränta på under 2% på det.

Attans om kreditbetyget inte sjunker. Anledningen till att jag valde att lösa de lånen jag gjorde var att jag hoppades på att det skulle sänka mitt betyg så att jag kunde få ett lån till att lösa de lån jag har dom inte syns på UC :(

Attans om kreditbetyget inte sjunker. Anledningen till att jag valde att lösa de lånen jag gjorde var att jag hoppades på att det skulle sänka mitt betyg så att jag kunde få ett lån till att lösa de lån jag har dom inte syns på UC :(
Vet inte om det är mitt höga underskott som gör att mitt betyg inte sjunker det syns ju inte på min deklaration förrän 2017 att underskottet för lånen jag löste är borta.

Var det blancolån du löste och har du tagit nytt lån som syns på UC för att lösa dessa?

Har du inga förfrågningar som försvinner som kan ge dig bättre kreditbetyg? Har själv 1 i maj och 1 i juni som försvinner och som jag hoppas ge mig bättre betyg därefter har jag bara 1 förfrågan kvar.

Jag har fått hjälp av en familjemedlem att lösa de lånen. Tyvärr är mina uc tagna mestadels dec-januari , så det är ju ett tag kvar. Jag har 40000 kr i underskott, är det mkt?

Har du inga förfrågningar som försvinner som kan ge dig bättre kreditbetyg? Har själv 1 i maj och 1 i juni som försvinner och som jag hoppas ge mig bättre betyg därefter har jag bara 1 förfrågan kvar.

Jag har fått hjälp av en familjemedlem att lösa de lånen. Tyvärr är mina uc tagna mestadels dec-januari , så det är ju ett tag kvar. Jag har 40000 kr i underskott, är det mkt?
Har man många förfrågningar under kort tid så ser inte bankerna det positivt de ser på det som ett tecken att man "jagar" lån för de vet ju inte om förfrågningarna har resulterat i nya lån eller inte. Dina förfrågningar är ju nya också så du kanske bör vänta innan du söker igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp