Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu var det uppdaterat i alla fall...
Ja min var också uppdaterad i morse, min totalt utnyttjade kredit har sjunkit med 30.000 sedan oktober,men det syns inte på kreditbetyget tyvärr så jag får väl vänta till maj/juni tills 2 av mina 3 förfrågningar försvinner.

Ja min var också uppdaterad i morse, min totalt utnyttjade kredit har sjunkit med 30.000 sedan oktober,men det syns inte på kreditbetyget tyvärr så jag får väl vänta till maj/juni tills 2 av mina 3 förfrågningar försvinner.

För mig var det samma sak fast tvärtom, antal krediter från en till två och en höjning av beviljat och utnyttjat med 12000. Påverkade inte kreditbetyget.

Ja titta, jag böjer mig. Min är uppdaterad också, första gången det inte skett vid tolvslaget:)

kanske är så att din anmärkning innebär att du omöjligen kan ha bättre än 2.1.. en betalningsanmärkning har ju lite syftet att begränsa möjligheterna till kredit, det vore ju lite lustigt om man kunde få ett 0.1 betyg med en anmärkning, även om man tjänar 10 miljoner per år, har man under de förutsättningarna lyckats dra på sig en anmärkning så tyder det lite på att man kan få lite besvär att få betalt ändå, pga slarv.. typ.

Noterade idag att:
- Lånet till Svea är infört sedan en tid tillbaka, när det skedde så hände ingenting med mitt betyg.
- Gick in idag och tittade på betyget (med vetskapen om att antal förfrågningar fortfarande är 3 st och att betalningsanmärkningen är kvar - och att ingenting i övrigt har ändrat sig) och noterar att det nu är på 2,0.
Så ... ja, jag vet fortfarande inte vad jag ska säga - för din tes om att jag omöjligt ska kunna få ett bättre betyg än 2,1 föll ju lite nu.

Noterade idag att:
- Lånet till Svea är infört sedan en tid tillbaka, när det skedde så hände ingenting med mitt betyg.
- Gick in idag och tittade på betyget (med vetskapen om att antal förfrågningar fortfarande är 3 st och att betalningsanmärkningen är kvar - och att ingenting i övrigt har ändrat sig) och noterar att det nu är på 2,0.
Så ... ja, jag vet fortfarande inte vad jag ska säga - för din tes om att jag omöjligt ska kunna få ett bättre betyg än 2,1 föll ju lite nu.

Var det nån av dina förfrågningar som "fyllde" 6 månader?

Noterat att uppdateringar från kronofogden släpar sedan ett tag, såg det i höstas när min bekante fick några utslag, ringde kronis igår och fick veta att 2 nya utslag kom i onsdags eller torsdags.. dessa syns fortfarande inte på minuc. I praktiken innebär det alltså att man trots att man har grund till anmärkningar ändå har ett par dagar till efter utslag börjat ramla in att reda ut sin situation..

Noterade idag att:
Det var inte någon tes, jag skrev att det kanske är så.. "kanske är så att din anmärkning...." Inte att jag påstod att det var så. Skillnad där:)

Det var inte någon tes, jag skrev att det kanske är så.. "kanske är så att din anmärkning...." Inte att jag påstod att det var så. Skillnad där:)
Ditt resonemang (ursäktar användandet av tes) var för mig väldigt resonabelt - trots "kanske" -så blev bara förvånad att det gick nedåt.

Ditt resonemang (ursäktar användandet av tes) var för mig väldigt resonabelt - trots "kanske" -så blev bara förvånad att det gick nedåt.

Den där scoren är väl ett mått på hur stor chans det blir att man hamnar i betalningssvårigheter inom ett år. En gammal anmärkning innebär kanske inte att man är helt katastrofalt dålig att låna ut pengar till, men många aktörer har nog ett blankt nej i kreditprövningen om en anmärkning som står med, även om betyget ser rätt ok ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp