Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Okej nu vart jag osäker. Jag kollade för nån dag sen 2 kreditkort och behöver använda dom snart, trodde man kunde ta ut redan imorgon?

det gäller remember och norweigan
Någon som vet när man kan ta ut?

norwegian den 1:a varje månad. Gör så varje månad och det har funkat. Betalar in så det är reggat hos dom senast sista i månaden och tar ut 1:a. Har funkat hittills.

Inkomst 2019 368000
Underskott 76000
Förfrågningar 1 3/8 2019
Blanco 3 st
Forex 165000 6,19
Resurs 243000 7,26
Remember 423000 5,95
Kreditkort Amex 48000 gräns, utnyttjat mellan 10/12000 pga brytdatum 5/6e varje månad (betalar alltid av hela beloppet)

uc betyg 0,45

förbannat lågt, men ytterst tveksam att jag skulle få några erbjudanden om jag sökte exempelvis samla lån för att få ner räntan, exempelvis på resursbank pga överbelåningen kontra inkomsten.
Vad tror ni?

sen en annan fundering, jag har haft resurs i drygt 2 år, är ett anninutetslån och om jag skulle ersätta det med ett nytt anninutslån via en annan bank med bättre ränta borde jag inte förlora på det då man betalar mest ränta i början som sen minskad successivt?

Jag tror att du kan ha svårt att bli beviljad men värt ett försök. Du har helt rätt i att det kan bli dyrare i totalt belopp om man byter från ett annuitetslån till ett annat -å andra sidan kanske man kan amortera mer om man får mer pengar över varje månad. Du bör absolut räkna på det konkreta exemplet om du får några erbjudanden! När hade du tänkt att söka?

Jag tror att du kan ha svårt att bli beviljad men värt ett försök. Du har helt rätt i att det kan bli dyrare i totalt belopp om man byter från ett annuitetslån till ett annat -å andra sidan kanske man kan amortera mer om man får mer pengar över varje månad. Du bör absolut räkna på det konkreta exemplet om du får några erbjudanden! När hade du tänkt att söka?

Misstänkte nästan det. Bytte jobb för några månader sen så ska vänta tills jag är fast anställd sen tänkte jag skicka iväg en ansökan och se vad som händer

sen en annan fundering, jag har haft resurs i drygt 2 år, är ett anninutetslån och om jag skulle ersätta det med ett nytt anninutslån via en annan bank med bättre ränta borde jag inte förlora på det då man betalar mest ränta i början som sen minskad successivt?

Att du betalar mest ränta i början är ju för att skulden minskar med tiden. Om du byter till ett lån med lägre årsränta utan att låna mer pengar än vad du är skyldig nu, så kommer du redan från månad 1 att betala lägre ränta än vad du gjorde sista månaden på det gamla lånet.

Tog lendo i fredags samt advisa idag..betyget har såklart höjts men inte fått nån kreditupplysning på kivra än..bisnode fick jag i kivra..så märkligt..förfrågorna syns på min uc..någon som varit med om samma? Eller skickar inte uc under helgen kanske. ? Nyfiken på hur min kreditupplysning ser ut ju

Tog lendo i fredags samt advisa idag..betyget har såklart höjts men inte fått nån kreditupplysning på kivra än..bisnode fick jag i kivra..så märkligt..förfrågorna syns på min uc..någon som varit med om samma? Eller skickar inte uc under helgen kanske. ? Nyfiken på hur min kreditupplysning ser ut ju
det tar några dagar innan UC skickar, du får nog kopian imorgon

Ok..till kivra? Trodde det gick direkt som bisnode? Tack..för snihrlposten tar lååång tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp