Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag blev av med 1 av 8 ff idag men mitt kreditbetyg är på exakt samma. Borde det inte ha sjunkit något iaf?

Jag blev av med 1 av 8 ff idag men mitt kreditbetyg är på exakt samma. Borde det inte ha sjunkit något iaf?

7 och 8 kanske inte är nog skillnad, det beror på omständigheterna i övrigt också

Slant lite med uttrycket. Vet inte om det finns någon definition av överbelåning. Läst här någonstans att riktvärdet är att inte ha lån och krediter mer än 2,5 ggr årsinkomsten.

var går gränsen för att vara "överbelånad"?

Betyget gick från 25.8 idag till 23.2 helt utan någon anledning. Ingen ff bort och ingen ff blev 6månader...

Skulle säga att gränsen för överbelånad är när du inte kan betala dina lån. Man kan ju ha 1miljon i lån med 1% eller 15% ränta. Så storleken på lån man klarar kan ju variera mycket.

Idag hade mitt kreditbetyg gått ner till 0.9, mycket bra :)
Då passade jag på att göra en ansökan på Lendo, har ett blanco på 123 000, sökte nu ett nytt då räntan är över 8. Fick ett erbjudande på 160 000 från villaägarna, ska lösa mitt klarna också. De erbjöd mig 3.74 tror jag de i ränta!! Helt fantastiskt!! Är helt överlycklig :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp