Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hade ”Tekniskt Fel” på MinUC imorse men kunde logga in nu.
En ff hade försvunnit men betyget stod stilla ändå.
Reagerade dock på att alla lån och krediter stod som ”Senast uppdaterad: 31 Okt 2019”
När kan jag förvänta att mina krediter uppdateras hos UC? Vore ju skönt om dom kunde uppdatera det snart så dom ser att mina krediter minskar och på så vis förbättra mitt betyg!
Så är det för mig med. Har inte förändrats något ännu

Konstigt att jag har northmill på mitt betyg men den har tyvärr gått till inkasso men ändå står det 30k kredit och 0 utnyttjat? Borde inte den tas bort

Konstigt att jag har northmill på mitt betyg men den har tyvärr gått till inkasso men ändå står det 30k kredit och 0 utnyttjat? Borde inte den tas bort

Om Credway gått till inkasso ska det väl stå 30 k kredit och 30 utnyttjat?

Tvärtom, om du inte har massa andra krediter/lån så är det snarare till din fördel/positiva att det står 0 utnyttjat av 30 tillgängligt för då tror bankerna att du har en buffert att röra dig med om det krisar...
30 av 30 hade dock varit förödande.

Nytt kreditbetyg efter att ytterligare en ff försvann igår: 1,76. Ytterligare en försvinner den 17/12 och sedan ”bara” två kvar innan alla ff är borta till nästa år. Det är en så ruggigt skön känsla att se att det går åt rätt håll. Visserligen stora blancolån men inga kreditkort kvar. Ser fram emot ett samlingslån nästa år :)

Nytt kreditbetyg efter att ytterligare en ff försvann igår: 1,76. Ytterligare en försvinner den 17/12 och sedan ”bara” två kvar innan alla ff är borta till nästa år. Det är en så ruggigt skön känsla att se att det går åt rätt håll. Visserligen stora blancolån men inga kreditkort kvar. Ser fram emot ett samlingslån nästa år :)

Hur mycket har du i Blanco?

Ca 780 K. Inkomst ca 390K. Så rätt kraftig överbelåning. Tanken är att testa med samlingslån under nästa år för att ytterligare minska månadskostnaderna och förbättra förutsättningarna för en skuldfri framtid. Framför allt måste blancot hos BN bort.

Hur mycket har du i Blanco?

Ca 780 K. Inkomst ca 390K. Så rätt kraftig överbelåning. Tanken är att testa med samlingslån under nästa år för att ytterligare minska månadskostnaderna och förbättra förutsättningarna för en skuldfri framtid. Framför allt måste blancot hos BN bort.
var går gränsen för att vara "överbelånad"?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp