Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Tittade just mitt UC betyg,

Förra månaden blanco runt 880.000 18 förfrågningar. 6.4%

just nu 10k mindre i lån och 17 förfrågningar, endast en förfrågning försvann och betyget hoppade ner till 5.3%.

Undra vad mitt betyg ligger på i januari 2020 med 0 förfrågningar :) Det kanske finns hopp om ett samlingslån med ränta på 4-5-6% istället för 10-11 som jag har idag.

Jag skulle tippa det. Att säga upp kreditkort (när man har flera) är ju en bra idé på sikt men bufferten i din totala kredit (det är väl så de ser den) har ju snävats ner till att nästan vara maxad nu. Men fortsätter du betala ner dem så kommer det nog gå ganska snabbt ner på sikt tror jag.

Precis. Verkar som att ha en aktivt men ej utnyttjat kreditkort är superbra för betyget, men att avsluta ett är dåligt....

Precis. Verkar som att ha en aktivt men ej utnyttjat kreditkort är superbra för betyget, men att avsluta ett är dåligt....

Ja, precis. Ett kort, outnyttjad, är nog det allra bästa. Bättre än 2-3 outnyttjade. Jag hade tre ganska maxade ett tag vilket såklart var förödande. Så jag avslutade de två synliga (trodde då att det var bäst att inte ha något) men strax efter började även mitt Ok/Q8 synas UC så nu behåller jag det och satsar på att försöka få ner det nyttjade. Så att du sa upp ett kort var var nog ändå bra och kommer löna sig på sikt trots hoppet på 4 % nu.

Rörde mig inte ur fläcken trots att jag betalde av en del på kreditkort osv. som har uppdaterats. Ligger kvar på 5.1. Men jag gjorde inga radikala förändringar så det kanske var väntat, men någon decimal i rätt rikting är ju alltid skönt för motivationen. Med skatteåterbäringen ska jag betala bort en kontokredit på 3700 (Qliro) så blir jag av med en kreditgivare och sen är det bara jobba på med Kreditkortet (23000 av 30000 utnyttjade nu) fram till sommaren så är jag av med de värsta UC-sänkerna sen.

Jag betalade ned mitt Swedbank kreditkort från 25 000 utnyttjat i början av förra året tills jag var nere på 0 i höstas. Det påverkade inte betyget alls vad jag kunde se.

Jag betalade ned mitt Swedbank kreditkort från 25 000 utnyttjat i början av förra året tills jag var nere på 0 i höstas. Det påverkade inte betyget alls vad jag kunde se.

Aha, skumt. För det har varit just att få ner kreditkort som haft klart tydligast effekt för mig. Minns vid ett tillfälle då jag tog samlingslån. Höjde mitt totala uc-synliga lån ganska mycket men föll från typ 15 procent till 2 i och med att kreditkortet nollades. Men det är säkert annat som spelar in också.

Aha, skumt. För det har varit just att få ner kreditkort som haft klart tydligast effekt för mig. Minns vid ett tillfälle då jag tog samlingslån. Höjde mitt totala uc-synliga lån ganska mycket men föll från typ 15 procent till 2 i och med att kreditkortet nollades. Men det är säkert annat som spelar in också.

Jo jag har också hört att det brukar vara bra, men tydligen funkar det inte för alla, eller i varje fall inte för mig. Nu har jag haft massor av betalningsanmärkningar, det kanske funkar bättre att betala av krediter om man inte har sådana.

Jo jag har också hört att det brukar vara bra, men tydligen funkar det inte för alla, eller i varje fall inte för mig. Nu har jag haft massor av betalningsanmärkningar, det kanske funkar bättre att betala av krediter om man inte har sådana.

Ja, skulle tro att anmärkningarna väger ner ännu mer i så fall så det inte blir samma effekt:-(. Ser det bättre ut med anmärkningarna nu för dig?

Ja, skulle tro att anmärkningarna väger ner ännu mer i så fall så det inte blir samma effekt:-(. Ser det bättre ut med anmärkningarna nu för dig?

Fyra kvar, en försvinner i april, två i juli och den sista i oktober. Jag har väl inte världens sämsta UC-betyg nu med mina 3,2 %, men jag får ju inga lån i någon vanlig bank ändå, så det är som det är. Jag funderar på att byta bil, och det kanske jag får lån till med lite tur. Men egentligen är det nog bäst att avvakta till hösten.

Precis, jag har ett 25k swedbank kort och min uttnyttjande grad påverkade inte betyget något nämnvärt när jag hade betalningsanmärkningar. Nu när jag är är fri dessa sjönk min uc score från först 0,9 till 0,4 för att nu hamna på 0,3 i denna uppdatering. Min nyttjande grad har varit 20k, 10k för att nu endast ha 500kr nyttjad vid senaste uppdateringen.

För övrigt hade jag en uc score runt 4,5 innan sista betalningsanmärkningen försvann ifall någon undrar.

Fyra kvar, en försvinner i april, två i juli och den sista i oktober. Jag har väl inte världens sämsta UC-betyg nu med mina 3,2 %, men jag får ju inga lån i någon vanlig bank ändå, så det är som det är. Jag funderar på att byta bil, och det kanske jag får lån till med lite tur. Men egentligen är det nog bäst att avvakta till hösten.

Intressant ändå att du har så pass förhållandevis bra UC med 4 anmärkningar! Men det är klart, kan man inte få några bra lån på grund av dem är det ju inte så mycket värt ändå. Men nu stundar ju snart bättre tider för dig, har du tålamod måste det ju vara bäst att avvakta till så kan du ju säkert få ett toppenbra lån snart istället för ett med tvåsiffrigt ränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp