Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Blev precis varse om att om man spärrar sig på UC - Då sker automatiskt en spärr på Bisnode & Creditsafe med. Visste inte det.

Wow! Mitt kreditbetyg gick från 7,1 till 1,1 (och riskprognos 1,09)
En ff försvann idag och månadsuppdateringen kom idag också för mig.
Båda lånen kom in och mina andra kredit är outnyttjade/lite nyttjad :)
Men ena lånet betalades ut i augusti så förvånande att det hann rapporteras in.
Högre blanco än min taxerad inkomst ändå står jag på bra kreditbetyg :)
En gammal ff försvann idag/inatt och fick kreditbetyg 0,8 :) så mycket bra står jag på nu
(har 2 ff som är tagna i år)

Menade du att du gick från 7,1 till 1,1 då en förfrågning försvann? Eller missade jag nåt?

IHope, hur mkt har du nu i blanco i förhållande till din inkomst?

Menade du att du gick från 7,1 till 1,1 då en förfrågning försvann? Eller missade jag nåt?
Nej det försvann en ff och månadsuppdatering (och kredituppdatering) på samma dag (14 September) som det stod/jag citerade.

IHope, hur mkt har du nu i blanco i förhållande till din inkomst?
Runt 300.000, taxerad inkomst är 172.000 men min inkomst för detta året är 22700/mån före skatt. Ville samla små lån och gjorde 2 ansökningar med en månads mellanrum

Uppdateras inte UC varje månad, dvs det man betalat av på lån/krediter? Kan inte se än att detta förändrats nåt denna månad...

Uppdateras inte UC varje månad, dvs det man betalat av på lån/krediter? Kan inte se än att detta förändrats nåt denna månad...
Det ska stå tex uppdaterat 31 Augusti under dina krediter om det uppdaterades 14-20 September (UC uppdaterades den 14:e för mig)

En av två betalningsanmärkningar försvann idag. Kreditbetyget ändrat från 4,98 till 2,31. UC oförändrat. (Gissar att UC är ett mått på inkomst(hur mycket man kan låna) i större utsträckning än riskbedömningen (Om man kan låna)?

En lite än förbättring här, från 7,2 till 7,05. Imorn försvinner en av mina två anmärkningar och det ska verkligen bli spännande att se vad som sker med procenten då. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp