Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Snabb fråga. Låt säga att jag skulle ha 100K på ett sparkonto, räknas det in i UC? Jag menar om det sänker riskprognosen.

Nix, inte det minsta. UC har inte hela bilden klar för sig, är halvblinda (de ser ju heller inte SMS-lån etc), men har ändå all makt vad gäller om långivare är villiga att låna ut.

Hur tusan kunde de bedöma UC betyg på 48 i man? Jag menar, så jäkla illa är det ju inte!? Får inte ihop det.

Måste ju bara vara förfrågningarna?

Grymt bra jobbat dock!

Förfrågningarna och fler krediter, och förmodligen övertrasserade sådana. Det var ungefär vid den tidpunkten jag uppmärksammades på hur mycket kreditbetyget och UC styrde allt. Innan dess hade jag sökt (samlings)lån och inte riktigt fått i hop varför jag nekades gång på gång, "min" budget gick ju ihop utan problem och jag skulle får åtskilliga tusenlappar mindre att betala varje månad.

När jag tittar på min uc på kreditkollen så ser jag min senaste årsinkomst för 2017 är den inlagd så den syns för andra än mig själv redan? Banker osv

Har det påverkat er totala UC-score?

Nej den står kvar på samma 0.5% som innan men vart lite nyfiken varför min nya inkomst syns redan dock men kanske vart så förr om åren också? Har ej haft min uc och kreditkollen många månader så funderade bara då jag sett folk skrivit om juni ang det.

Nej den står kvar på samma 0.5% som innan men vart lite nyfiken varför min nya inkomst syns redan dock men kanske vart så förr om åren också? Har ej haft min uc och kreditkollen många månader så funderade bara då jag sett folk skrivit om juni ang det.

Första året den syns så tidigt i UC (för de som deklarerat utan att ändra något).

Fan också går från 0 underskott till nästan 100 000 i underskott skulle söka ett samlingslån i slutet av april... hade jag vetat detta hade jag aldrig deklarerat utan att ändra något

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp