- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Vad är det då som försvårar?Kan tänla mig att det som kommer i vår kommer försvåra
Vad är det då som försvårar?Kan tänla mig att det som kommer i vår kommer försvåra
Jag skrev om det tidigare:Vad är det då som försvårar?
Ska bli "intressant" att se hur deras ny beräkningsmodell fungerar. Jag är en ganska aktiv blancokund, byter ofta långivare osv. Aldrig haft problem med att betala räkningarna. Nu har jag iofs tänkt lugna mig lite på den fronten, men i teorin är jag ju blancolångivarnas drömkund då oftast tjänar som mest den första tiden under ett lån. Undrar om scoren kommer avspegla detta?

Du tänker att du betalar mest ränta första tiden och därför tjänar man mest?
Jag skulle säga att det i det närmaste är tvärtom. Man har i princip alla kostnader för ett lån i början också, kreditprövning, riskbedömning, div pappershantering, utbetalning, arkivering, frågor hos kundtjänst om hur det funkar.
Jag skulle påstå att ett lån är mest lönsamt efter något halvår eller år när allt, förhoppningsvis, bara rullar på, ingen som ringer och engagerar kundtjänst, det betalas i tid eller möjligen efter en automatisk påminnelse men i övrigt utan krångel.. Då är ett lån som mest lönsamt för borgenären.
Ang beräkningsmodellen kan jag tänka mig att hög blancoexponering,) generellt och framförallt hög i förhållande till inkomst kommer vara eländigt för betyget.
Men vem vet. Kanske är tvärtom![]()
Förvisso, men ofta betalar ju kunden direkt för det där med en uppläggningsavgift.
Fick svar från Min UC, för att se din UC score loggar du in som vanligt gå in under meny och tryck på Kreditkollen under den så trycker du på gå vidare och därefter så kan du se fälten Min Upplysning, Mitt kreditbetyg och Kreditkollen längst upp på sidan gå in på Kreditkollen så kan du se din UC scoreJag prenumererar på Kreditkollen där ingår upplysning och kreditbetyg har aldrig haft UC score har mejlat hoppas på svar varför,
Fick svar från Min UC, för att se din UC score loggar du in som vanligt gå in under meny och tryck på Kreditkollen under den så trycker du på gå vidare och därefter så kan du se fälten Min Upplysning, Mitt kreditbetyg och Kreditkollen längst upp på sidan gå in på Kreditkollen så kan du se din UC score
Samma blev det för mig upptäckte jag, kommer att ringa UC imorgon och be om pengar tillbaka känner mig lurad, ber om ursäkt att jag lurade dig också.Jag hade samma men va tydligen tvungen att köpa om det för att få fram de.. så köpt samma tjänst två ggr om verkar det som..
Samma blev det för mig upptäckte jag, kommer att ringa UC imorgon och be om pengar tillbaka känner mig lurad, ber om ursäkt att jag lurade dig också.