Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Avslutade krediter försvinner 10 månader senare = ingen påverkan på kreditbetyget

Gick från 14,8 till 13,9 inatt. Enda skillnaden i dagens månadsuppdatering är att det här är sjätte månaden i rad jag håller utnyttjat under beviljat, samt att jag gick under 180 000 i synliga skulder.

Men varför den gick till 13,1 efter nattens uppdatering har jag ingen aning om...

Gjorde en koll och fick reda på att:

"49% av alla svenskar tillhör samma grupp som du!"

Jahapp, låter ju trevligt. Undrar vad jag har för nytta av att veta det?

I övrigt stod det "utmärkt" och "0.1%."

Så om nu nästan 50% tillhör detta så känns ju skalan lite märklig?

Känner mig unik :p

0,3 % av alla svenskar tillhör samma grupp som du!

Gjorde en koll och fick reda på att:

"49% av alla svenskar tillhör samma grupp som du!"

Jahapp, låter ju trevligt. Undrar vad jag har för nytta av att veta det?

I övrigt stod det "utmärkt" och "0.1%."

Så om nu nästan 50% tillhör detta så känns ju skalan lite märklig?

Jag tror inte alla 50% har Utmärkt, bara att du är i en grupp där alla har liknande förutsättningar, men sedan olika kreditvärdigheter beroende på antal lån, FF, skuldsaldo etc.

Frågade faktiskt UC vad siffrorna egentligen betyder:

"Vad menas egentligen? Har jag samma kreditvärdighet som 49 procent av befolkningen?"

"49% av svenska befolkningen har den bästa riskprognosen som du har "

"Ok, och vad betyder de 0,1% som stod i själva cirkeln då?"

"Det är den absolut bästa riskprognosen som man kan ha 0,1% , dvs 0,0% finns ingen människa som har i och med att det finns alltid en chans att något kan gå fel i ekonomin. Det har ingenting med inkomster att göra utan risken att betala något sent någon enstaka gång."

Vet inte om jag blev så mkt klokare på svaret egentligen...

För övrigt är jag tveksam till hur bra dessa upplysningar egentligen fungerar. UC hade ju åtminstone inte koll på 2 av korten jag har, OKQ8 kreditkort med 50 000 i köpgräns, och inte heller koll på att jag hade ett Eurocard med unlimited i köpgräns. Men men...

Senast ändrad:
Frågade faktiskt UC vad siffrorna egentligen betyder:

"Vad menas egentligen? Har jag samma kreditvärdighet som 49 procent av befolkningen?"

"49% av svenska befolkningen har den bästa riskprognosen som du har "

"Ok, och vad betyder de 0,1% som stod i själva cirkeln då?"

"Det är den absolut bästa riskprognosen som man kan ha 0,1% , dvs 0,0% finns ingen människa som har i och med att det finns alltid en chans att något kan gå fel i ekonomin. Det har ingenting med inkomster att göra utan risken att betala något sent någon enstaka gång."

Vet inte om jag blev så mkt klokare på svaret egentligen...

För övrigt är jag tveksam till hur bra dessa upplysningar egentligen fungerar. UC hade ju åtminstone inte koll på 2 av korten jag har, OKQ8 kreditkort med 50 000 i köpgräns, och inte heller koll på att jag hade ett Eurocard med unlimited i köpgräns. Men men...

Intressant, då har alltså halva befolkningen Utmärkt, men sedan lite olika procentsatser?

Det där sista är ju största anledningen till varför UC är ett så förödande system - bankerna går stenhårt efter det, men det är blint på ena ögat...

Varannan dag har nu min kreditscore minskat. Den 15:e från 14,8 till 13,9, 17:e till 13,1 och nu idag till 12,3.

Jag har fyra förfrågningar för ganska exakt ett halvår sedan (2014-05-17, 2014-05-18, 2014-05-20 och 2014-05-22) så det är väl ganska rimligt att det är dessa som nu "blir mindre värda"?

Har även fyra FF från ungefär samma dagar fast i februari 2014, så det skulle kanske kunna vara dessa också, men halvårspasseringen låter mer rimlig i mina öron.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp