Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har en fråga till någon kunnig här. Nu när jag nollar min kontokredit på 50.000 kr hos northmill som är kategoriserat kreditkort i uc ska jag ha den som aktiv fast 0 utnyttjad eller avsluta? Rocker på 5000 har jag avslutad. Min uc risk är 13.4% kommer den bli högre när jag avslutar? Eller bättre och ha den nollad istället som buffert? Fattar ingenting någon här inne som kan ge klarhet?
Först går UC betyget upp men i längden går det ner eller är oförändrat. Om du ska ta lån så minskar nog ditt låneutrymme med 50k om du har kvar krediten.

Först går UC betyget upp men i längden går det ner eller är oförändrat. Om du ska ta lån så minskar nog ditt låneutrymme med 50k om du har kvar krediten.
Jätte konstigt om det blir oförändrad om jag avslutar en kredit. Borde det inte bli bättre? Står ju tydligt i uc hemsida ” avsluta outnyttjade krediter” sen hoppas jag att det blir bättre. Mitt kreditbetyg gick ifrån 19,4 till 13,4 när jag avslutade en kredit på 5000 kr då bör kreditbetyget bli ännu bättre om jag avslutar en på 50.000 kr.

Jätte konstigt om det blir oförändrad om jag avslutar en kredit. Borde det inte bli bättre? Står ju tydligt i uc hemsida ” avsluta outnyttjade krediter” sen hoppas jag att det blir bättre. Mitt kreditbetyg gick ifrån 19,4 till 13,4 när jag avslutade en kredit på 5000 kr då bör kreditbetyget bli ännu bättre om jag avslutar en på 50.000 kr.
Beror nog lite på övriga förutsättningar också. Jag va nere på 0.2 eller om det till och med va 0.1 nånting när jag sluta betala för minuc och jag har fortfarande några tusen kvar att betala på mitt kreditkort.

Tumregeln är ändå att det går ner men lite räknar man väl med att du inte behöver ta andra lån om du redan har tillgång till en kredit.

Beror nog lite på övriga förutsättningar också. Jag va nere på 0.2 eller om det till och med va 0.1 nånting när jag sluta betala för minuc och jag har fortfarande några tusen kvar att betala på mitt kreditkort.

Tumregeln är ändå att det går ner men lite räknar man väl med att du inte behöver ta andra lån om du redan har tillgång till en kredit.
Så rekommendation är att avsluta då? Eller ska man kanske be northmill sänka denna till typ 20k och ha den outnyttjad för en buffert?

Så rekommendation är att avsluta då? Eller ska man kanske be northmill sänka denna till typ 20k och ha den outnyttjad för en buffert?
Om den går ner eller upp beror helt på skuldbörda totalt. Dessa outnyttjade pengar ses som en tillgång och risk samtidigt. När du är högt belånad och du satsar på söka på samlingslån skulle jag definitvt rekommendera att avsluta den.

Om den går ner eller upp beror helt på skuldbörda totalt. Dessa outnyttjade pengar ses som en tillgång och risk samtidigt. När du är högt belånad och du satsar på söka på samlingslån skulle jag definitvt rekommendera att avsluta den.
Tack för informationen. Om jag avslutar den kommer jag landa på 705k i blanco med en förhöjd årsinkomst på 535k ifrån 407k. Och så kommer jag ha 4 ff kvar tills den syns som avslutad. Längtar så mycket! Denna väntan på 1 år har fan varit jobbig.

hur många och hur mycket krediter har du totalt?
Totalt 55k men 5000k betalade jag in förra veckan och avslutade det och 49k som är utnyttjad kommer jag betala in imorgon och sedan avsluta det. Sedan längtar jag tills uppdatering för att dessa ska vara avslutade och att jag kan söka samlingslån,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp