- Meddelanden
- 163
- Mottagna reaktioner
- 24
- Poäng
- 112
Nej fick ett mejl med en länk till kreditzTråkigt att höra. Bad de om dessa saker under samtalet?
Nej fick ett mejl med en länk till kreditzTråkigt att höra. Bad de om dessa saker under samtalet?
Nej fick ett mejl med en länk till kreditz
Tack för svar!Jag sade upp outnyttjade krediter på 90k för cirka 4 månader sen, då ökade mitt betyg från typ 1,5 till nuvarande 4,7 och har inte minskat igen…
Om den förändrar bör den göra det kommande natten när den försvinner. Har dock märkt någon gång att betyget ändrats dagen innan istället, lite olika.Hur var det nu, om jag har en ff 28 juni 2021, går den ut imorgon då eller onsdag? Tänkte på om betyget förändras, när blir i så fall effekten?
Alltså ska man säga upp en kredit eller inte för att få bästa betyg? Har inte fattat det än, 4 månader är mycket!Jag sade upp outnyttjade krediter på 90k för cirka 4 månader sen, då ökade mitt betyg från typ 1,5 till nuvarande 4,7 och har inte minskat igen…
Alltså ska man säga upp en kredit eller inte för att få bästa betyg? Har inte fattat det än, 4 månader är mycket!

krediter brukar vara bra för betyget, jag brukade ligga på 0,1 med 5 krediter på totalt 240k men lågt nyttjade.Alltså ska man säga upp en kredit eller inte för att få bästa betyg? Har inte fattat det än, 4 månader är mycket!
Okej, jag har 50k outnyttjade, kanske inte påverkar kalkylen så mycket. Ska låta den vara kvarkrediter brukar vara bra för betyget, jag brukade ligga på 0,1 med 5 krediter på totalt 240k men lågt nyttjade.
däremot så påverkar krediterna kalkylerna på hur mycket man får låna, då bankerna räknar med att allt är maxat med en ränta på 16% även om man bara vanligtvis skulle nyttja 10-20% av beviljad kredit.