Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Minifinans?

Vad händer när ett bolag lägger ner, alltså försvinner skulden man har då?

Nej, väldigt osannolikt. Den kommer drivas av inkassoföretag som köper skulden eller privatpersonen bakom företaget.

Ok, inte enligt deras support, fått svar att det endast är post som gäller

Har fått svar att de endast kan e-posta fakturan för 500-1000kr lån. ( då gör Minifinans det själva) Deras samarbetspartner Alektum i detta fall har inte den tekniken ännu fick jag till svar och dom sköter i princip all fakturahantering. De har en ny sida och är igång igen. Tycker dock att de är relativt hårda i bedömning ändå prismässigt håller jag med övriga klart enklast och billigast att betala tillbaka.

Eftersom de inte har någon ränta på lånen så lever de ju enbart på uppläggningsavgiften.. och fakturaavgiften.. därav tror jag de gärna vill skicka fakturorna per epost.. helt fair tycker jag!!

Jag har nu fått fakturorna på epost för ett lån på 2500kr . För denna gången. Deras sammarbetspartner alektum erbjuder ej epost så minifinans kommer själva skicka ut fakturan till mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp