Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Minifinans?

Nån som vet hur länge dom varit i underhållsläge och datum för start igen?

Tig lån dör förra veckan.. konstigt att de verkar ha underhåll. En av de bättre tycker jag. Tyvärr så brukar det innebära att de stängt igen.

Varför gillar ni just dom?

Jag gillar Minifinans eftersom de till en början tar sin upplysning hos decidas. Försämrar inte någon score hos varken UC, Bisnode eller Creditsafe. Sedan så tycker jag att det är bra att man kan ta 5 000 på 12 månader till en mkt vettig ränta. Under 12 månader så betalar man tillbaka totalt 5 000 + fakturaavgift vilket blir 828. Sedan är det uppläggningsavgiften som man betalar vid ansökningen. I princip alla andra aktörer har samma kostnad på 30 dagar. Detta främjar också att man inte fastnar i ekorrehjulet med den längre kredittid. Man betalar totalt inkl fakturaavgift 486 per månad.

5000 är dock max hos dom va?
Ingen anmärkning är tillåten misstänker jag.

Ja dom(El han för är nog bara en person som har det :D ) är bland dom bättre å direktutbet till Swed.

Vad händer när ett bolag lägger ner, alltså försvinner skulden man har då?

Står på deras sida att faktura skickas via epost eller brev, någon som vet hur fakturorna kommer?

Fakturorna kommer per post. Går inte att få per mejl

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp