Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Minifinans 2.0 vad tror ni?

ZwB

Det stämmer jag tror dock att 90 % av alla här minst är desperata efter pengar. Jag tänkte om, har en skuld jag behöver betala om 35000 som ligger som betalningsföreläggande just nu. Jag hade tänkt att försök lösa merparten med ett annat lån, men fick till min besvikelse avslag.
Då lånar man gärna 3000 oavsett villkor........
Har du fått pengarna ännu? Och läggs avgiften på mobilräkningen?

Jaha så nu blev jag lurad på 3000?
Ringde dom, har ju betalningsföreläggande hos kronofogden.
Efter att man fått beloppet godkänt så ska de göra en sista kontroll hos kronofogden.
Vilket innebär att jag kommer sitta med ett avslag men ett ”påslag”’på mobilräkningen om 500-595 kronor?
Akta er, ni som har förelägganden.

Nu har dom problem med Bank id verkar det som

Låter tufft. Knappt ens att bankerna kollar förelägganden, inte när du söker en bostad heller knappt.
Så jag gick alltså back 500-595 nu (lite beroende på eftersom det står 595 på hemsidan men att de i sitt SMS sa 500).

Jaha så nu blev jag lurad på 3000?
Ringde dom, har ju betalningsföreläggande hos kronofogden.
Efter att man fått beloppet godkänt så ska de göra en sista kontroll hos kronofogden.
Vilket innebär att jag kommer sitta med ett avslag men ett ”påslag”’på mobilräkningen om 500-595 kronor?
Akta er, ni som har förelägganden.
Vilka tjuvar... inga ord.. att det ens är lagligt att göra så...

Vilka tjuvar... inga ord.. att det ens är lagligt att göra så...
Ja, ingen är väl förvånad.
Alltså jag visste att jag hade förelägganden.
Men det stod att allt var godkänt trots det och att pengarna skulle betalas ut ”inom kort” stod ingenting om någon sista kontroll. Det är något dom la till nu.
Jaja, de tjänar iallafall 500-595 på alla som sökte igår och idag med förelägganden. Är väl säkert 50 000 bara där de tjänat.

Nån som fått pengarna?

Nej, men de sa att de skulle göra sista kontrollerna nu strax efter lunch innan de betalar ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp