Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mina chanser till lån?

Om du ändå vill skicka ansökan om ett lån jag skulle använda Advisa.

Hej och tack för tipset angående Advisa. Situationen löstet tillfälligt då jag fick lov att låna summan som behövdes av en vän vilket nu medför att jag ska ta tag i detta och försöka få till ett samlingslån.
Som jag beskrev det tidigare så vill jag alltså vända mig till en långivare, Advisa verkar ju seriösa men är det möjligtvis någon vänlig själ här som redan innan kan dubbelkolla mina förutsättningar?

Här kommer de igen...

Som sagt väldigt tacksam om ni kan ge mig en liten hint på om jag har möjlighet att låna eller ej samt tips på kreditgivare:

Inkomst 494 000kr (Före Coronan innan korttidspermittering)
Underskott 129 000kr

Bolån 2 415 000 ca 75% belåning (Får inga fler lån på huset)
UC score - 4.1
Privatleasing bil (Audi) kostnad per månad 5190 kr ink försäkring
Amex ca 66 400 kr (nuvarande skuld)
Entercard 24 100 kr (nuvarande skuld)
Arvato 9000 kr (inkasso) avseende en elinstalation jag inte kan betala :( (den är nu löst)
Privatlån handelsbanken 100 000 kr
Bynk 18 900 kr väldigt hög ränta nästan 19%
2 barn under 10 år som jag har varannan vecka.
Inga anmärkningar än så länge.

Behöver ett samlingslån om ca 200 000 kr

Här kommer de igen...

Som sagt väldigt tacksam om ni kan ge mig en liten hint på om jag har möjlighet att låna eller ej samt tips på kreditgivare:

Underskott 129 000kr

UC score - 4.1
Arvato 9000 kr (inkasso) avseende en elinstalation jag inte kan betala :( (den är nu löst)

Tror inte att det skulle vara nån problem alls.Du kommer att få napp det är jag övertygat om men vilken ränta du får det är en annan sak. Remember och Collector borde erbjuda detta belopp utan tvekan.En förfrågan via Advisa och du vet läget inom några minuter.Du har inte nämnt hur många ff har du?Hoppas att du inte har för många...Lycka till och uppdatera osss!

Glömde att påpeka att din underskott är ganska hög och du kan köra jämkning!!!

Här kommer de igen...

Underskott 129 000kr

UC score - 4.1

Till skillnad mot Jappp är jag inte lika övertygad om att det inte är några problem med att få ett samlingslån.

Vad ligger dina samlade utgifter per månad kontra inkomsten? Skulle samlingslånet göra att du kommer ner i månadskostnad och därmed går runt, eller hur tänker du?

Till skillnad mot Jappp är jag inte lika övertygad om att det inte är några problem med att få ett samlingslån.

Vad ligger dina samlade utgifter per månad kontra inkomsten? Skulle samlingslånet göra att du kommer ner i månadskostnad och därmed går runt, eller hur tänker du?
Varför ska han ha problem att få samlingslån när hans sammanlagda skulder är knappt 200 tusen(utan bolån)?Inkomst 500 tusen!!!Med ett lån han samlar allt.Jag tycker att han skulle få av visa aktörer erbjudande som är högre än 200 tusen(collector,remember).Samlade utgifter med kontra inkomsten?!..Han har belöningen på 200 t...

Som jag räknar på det nu så har jag drygt 5 000 kr kvar att leva för efter att allt är betalt. Problem är att det är i minsta laget då jag även har 2 barn att försörja samt mig själv... Här fallerar ekonomin varje månad.
Förutsatt att jag får till ett samlingslån med en månatlig amortering på 2500 kr och en ränta om 5-7% så bör jag få nästan 7 500 kr kvar att leva för efter att allt är betalt. Då går min ekonomi ihop.
Provade den där lånekalkylen som jag blev tipsad om på blanko.se och knappade in mina uppgifter och där blev jag ju beviljad ett preliminärt belopp på 176 000 kr, behöver mer men det är ju ok.
Frågan är om man kan/vågar lita på den?

Som jag räknar på det nu så har jag drygt 5 000 kr kvar att leva för efter att allt är betalt. Problem är att det är i minsta laget då jag även har 2 barn att försörja samt mig själv... Här fallerar ekonomin varje månad.
Förutsatt att jag får till ett samlingslån med en månatlig amortering på 2500 kr och en ränta om 5-7% så bör jag få nästan 7 500 kr kvar att leva för efter att allt är betalt. Då går min ekonomi ihop.
Provade den där lånekalkylen som jag blev tipsad om på blanko.se och knappade in mina uppgifter och där blev jag ju beviljad ett preliminärt belopp på 176 000 kr, behöver mer men det är ju ok.
Frågan är om man kan/vågar lita på den?

Kalkylen är nog i snävaste laget. Du har ju inget att förlora så det är bara att söka och se vad utfallet blir. Önskar dig allt gott och ett stort lycka till! :tummen:

Varför ska han ha problem att få samlingslån när hans sammanlagda skulder är knappt 200 tusen(utan bolån)?Inkomst 500 tusen!!!Med ett lån han samlar allt.Jag tycker att han skulle få av visa aktörer erbjudande som är högre än 200 tusen(collector,remember).Samlade utgifter med kontra inkomsten?!..Han har belöningen på 200 t...

Jag skrev inte att han inte får ett samlingslån, jag skrev att jag inte var lika säker på det som du. Du kan inte bara titta på de parametrarna, du måste titta på helheten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp