Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mina chanser till att samla i bostad

Men är verkligen bankerna totalt omöjliga?
Det låter så på era svar.

Jag ska iaf boka ett möte med banken och se.

- kan man ta med sin UC utskriven eller behöver de ta en UC plats tror ni?

Dem kan nog börja med den du har ovan men dem kommer nog ta en på plats ändå.
Hur den enskilda bankmannen resonerar kan ingen här avgöra. chansen är nog liten att du får baka in lånet, men det kostar som sagt inget att svara och i bästa fall får du ett positivt besked. I värsta fall så får du ett negativt besked och är kvar i samma läge som idag.

Men är verkligen bankerna totalt omöjliga?
Det låter så på era svar.

Jag ska iaf boka ett möte med banken och se.

- kan man ta med sin UC utskriven eller behöver de ta en UC plats tror ni?
SBAB säger att med era förutsättningar får ni låna 1 miljon kronor till hus. (Egentligen är det noll kronor pga bet.anm.)

Du vill be handelsbanken att låna ut 3,6 miljoner - ett glapp på 2,6 miljoner kronor.

Av samhällsekonomiska skäl så hoppas jag att handelsbanken inte är så frikostiga med sin utlåning...

Hej.
Varje månad betalar jag hela min lön till lån. Jag har kämpat några år för att få det att gå runt. Har 7st betalningsanmärkningar varav en av den störta summan försvinner 29 oktober.

Jag behöver försöka samla lånen i min bostad
Har ett tillägslån hos Svea som jag gärna vill få in i mitt vanliga bostadslån då jag betalar hutlösa pengar i ränta på det.

Har handelsbanken till övriga bostadslånet.

Min sambo har fläckfri UC och vi har aldrig släpat efter med några inbetalningar till vare sig Handelsbanken eller Svea.

Vad tror ni om mina/våra chanser?

Bifogar bilder på mina lån/anmärkningar från UC
Säger detta med all välmening - vill du förbli anonym ta bort det du lagt upp från din UC. Info om dina krediter gör att man kan söka rätt på dig om man vill. Så du är inte helt anonym.

Säger detta med all välmening - vill du förbli anonym ta bort det du lagt upp från din UC. Info om dina krediter gör att man kan söka rätt på dig om man vill. Så du är inte helt anonym.
Det var väldigt lätt att reda ut ungefär var hen bor.

Inte allt för bra inkomster och 2 barn, den kalkylen blir inte så bra.

Enda realistiska sättet jag ser att ni kan få ihop er kalky är högre löner. Ni har Idag alldeles för låga löner för att få ihop kalp med ett banklån på 3.6 miljoner med 2 barn dessutom. Skulle behövas en höjning på ca 10k per månad för att ligga på rätt sida.

Gräv er inte djupare än var ni är, få upp lönerna genom nya jobb eller sälj bostaden får bli min rekommendation. Så kallade "Drömhus" kommer alltid igen och även om det känns surt att behöva sälja så kan ni alltid köpa något bättre framöver.

Enda realistiska sättet jag ser att ni kan få ihop er kalky är högre löner. Ni har Idag alldeles för låga löner för att få ihop kalp med ett banklån på 3.6 miljoner med 2 barn dessutom. Skulle behövas en höjning på ca 10k per månad för att ligga på rätt sida.

Gräv er inte djupare än var ni är, få upp lönerna genom nya jobb eller sälj bostaden får bli min rekommendation. Så kallade "Drömhus" kommer alltid igen och även om det känns surt att behöva sälja så kan ni alltid köpa något bättre framöver.
Ja. Högre löner hade ej skadat!=)
Men vi har ju bolån på 3.6milj JUST NU!
Dock är ett av lånen hos Svea.
Så det handlar ju ej om att ta några nya lån utan att lägga över det ena.

Jag ser inte hur det inte skulle funka när som sagt lånet redan finns där...

Och vi bor absolut inte i vårt drömhus. Vi bor i ett radhus i en sthlms förort där priserna är vad de är. Bostaden är värd ca 4.6 milj.
Hyreslägenheter finns det inte heller gott om, så flytta är ju inte det enklaste isf heller.
Om vi nu skulle vilja det

Ja. Högre löner hade ej skadat!=)
Men vi har ju bolån på 3.6milj JUST NU!
Dock är ett av lånen hos Svea.
Så det handlar ju ej om att ta några nya lån utan att lägga över det ena.

Jag ser inte hur det inte skulle funka när som sagt lånet redan finns där...

Och vi bor absolut inte i vårt drömhus. Vi bor i ett radhus i en sthlms förort där priserna är vad de är. Bostaden är värd ca 4.6 milj.
Hyreslägenheter finns det inte heller gott om, så flytta är ju inte det enklaste isf heller.
Om vi nu skulle vilja det
Hur får man ett lån på Svea på 1.2miljoner? Det hade jag också velat ha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp