Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min väg.

Har ni bott mor och dotter i en tvåa? Det låter mer som 1918 än 2018... Jag kan inte minnas att jag känner någon som någonsin har varit så trångbodd.

Minns när jag var i tjugoårsåldern och delade en av farsans lägenheter med min äldre syrra. Det höll i två helger innan hon gav upp och flyttade :D

Har ni bott mor och dotter i en tvåa? Det låter mer som 1918 än 2018... Jag kan inte minnas att jag känner någon som någonsin har varit så trångbodd.

Vad är det som är så konstigt med det?
Du har för fan somalier som är 10-12 personer i en tvåa eller en trea. Om det ens räcker.
När jag var yngre bodde jag i mitt rum, syrran i sitt och morsan i vardagsrummet.

Tror du att det är vanligt att 5-barns familjer bor i en 5:a/6:a i storstäderna...Kimsan (och jag för den delen) bor i Malmö, inte i Filipstad eller Arvika där du får en trea för 4000 utan att ens köa.

Nja Bramserud, så har vi ”bara” bott sedan ett år tillbaks. Dessvärre har vi bott alldeles för extravagant tidigare på en av Malmös dyraste adresser i en stor 3:a.
Min dotter är 20 år och är på väg ut ur boet & jag fann denna lägenhet som är en 2:a via ett lägenhetsbyte & föll pladask & behövde självklart även sänka min boendekostnad med tanke på mina skulder.
Trodde bara min dotter skulle bo hemma ett par månader till. Henne har de dock inte lidit någon nöd på. Hon har sovrummet & ja har en hörna av vardagsrummet. :)

Kimsan72 - Kolla med min hyresvärd. Dom är privata, har lägenhet bara på adresser jag och du gillar och alla lägenheter r i riktigt bra skick.
Jobbar inte med kössytem.

Är det Volito? Ja känner några förvaltare där... :)

Såg ett inslag i Svenska Nyheter nyligen där man sa att 30 % (eller nåt i den stilen) av alla villor bebos av ensamma människor, oftast pensionärer. Dvs minst tre rum i vart tredje hus i landet står tomma.

Samtidigt får 10 personer eller fler samsas om en etta i förorter och större städer.

I ett land av vår storlek kan man tycka att fördelningen kunde vara jämnare, så att ungdomar i såväl storstad som landsbygd hade en sportslig chans att skaffa eget boende innan 35.

Såg ett inslag i Svenska Nyheter nyligen där man sa att 30 % (eller nåt i den stilen) av alla villor bebos av ensamma människor, oftast pensionärer. Dvs minst tre rum i vart tredje hus i landet står tomma.

Samtidigt får 10 personer eller fler samsas om en etta i förorter och större städer.

I ett land av vår storlek kan man tycka att fördelningen kunde vara jämnare, så att ungdomar i såväl storstad som landsbygd hade en sportslig chans att skaffa eget boende innan 35.

Förvisso, men vad folk gör och bor i sina surt förvärvade villor, ska inte andra lägga sig i är iallafall min ståndpunkt.

Att det sedan är svårt för våra ungdomar att få sitt första boende till en human peng är en helt annan fråga.
I Malmö byggs de som aldrig förr, men vilken ungdom har råd med en 1:a om 35kvm med en hyra om 8.500kr/mån ?! Inte många nyutexaminerade gymnasister iallafall... :(

Senast ändrad:
Folk får bo precis hur de vill. Jag vänder mig emot systemet som jag anser är riggat för att stänga den yngre generationen ute från bostadsmarknaden. I princip ingen under 30 i dag kommer att ha en obelånad bostad som de kan sälja till miljonvinst när de är äldre, som många av dagens pensionärer har. De få som lyckats köpa bostad utan att ärva pengar kommer att sitta med miljonlån och en sprucken pensionsbubbla.

Folk får bo precis hur de vill. Jag vänder mig emot systemet som jag anser är riggat för att stänga den yngre generationen ute från bostadsmarknaden.

Dom kan ju alltid säga att dom är ensamkommande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp