- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 958
- Poäng
- 757
Jag tänker låta det ta 10 år och också kunna leva och spara lite varje månad, det är så enormt svårt att sia om framtiden så det kanske går fortare. Vem vet ens vad som händer om tre år ? Jag försöker jobba metodiskt men inte glömma att leva och spara en slant. Och hoppas inte behöva hamna hos kfm, det ger mig mer frihet att planera själv. Jag går inte back just nu och denna månad har jag lyckats spara en slant.Jo alltså, jag har turen att ingenting ligger hos inkasso. Jag klarar att betala av varje avbetalning enligt plan varje månad utan att gå under. Dock är min plan att varje liten slant jag betalar utöver överenskomna avbetalningar är av största värde, så jag vill försöka göra en stor omplanering av hushållsekonomin för att kunna snöbolla mig genom skulderna snabbare än de 10 åren det tar för mig om jag betalar enligt plan. Men så har jag (likväl som du väl?) utmattning i ryggen och har begränsat med energi så det blir en långsam förändring, en utgift i taget, så att säga.
Jag förstår att det är SÅ skönt att få släppa lånejakten. Är glad för din skull. Jag hade hamnat i samma läge om det gått längre. Nu tror jag att jag kommer undan, men på håret.
alla små kronor gör skillnad, större skillnad än man tror ibland. Även om de känns töntigt med 20kr extra i bufferten, så är det ändå 1,5 liter mjölk!