Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min väg till skuldfrihet

Har bestämt mig för att ta tag i all min skit. Min resa börjar NU. Vet inte riktigt HUR ännu men jag ska bli skuldfri. 10 år är deadline. Alltså, 17/2-2033. Skulder a dagens dato är ca 700.000 i dyra .
Alla tips och all pepp välkomnas. Ni behöver inte skälla på mig, det gör jag tillräckligt inombords ändå.
/B
Låter så bra

Idag firar jag att en ff har försvunnit och att de två sista försvinner om ca 20 dagar. Kreditbetyget ändrades från 0,6 till 0,4.

Den 17/2 2023 skrev jag mitt första inlägg här, och kommer nog hänga kvar här de närmaste 10 åren om ingen rik okänd diplomatsläkting dyker upp. ;-) Men det känns helt okej ändå. Vi är ju bland jämlikar här liksom, och ni (de flesta av er) verkar vara hyggliga hjälpsamma människor som förtjänar att komma ut på andra sidan skuldberget, det är fint att vi kan peppa varandra.

Denna månad är katastrofal inkomstmässigt men jag ska försöka sälja av lite grejer för att ha råd att leva. Massa sjukdagar som drog ner lönen plus mycket extrautgifter, suck. Men lånen är betalda, ännu en gång, neråt neråt sakta sakta.

Summering år 1:
Februari 2023
Nordax: 326 560kr
Medmera bank: 82 526kr
Santander: 79 527 kr
Santander: 48409 kr
Klarna: 14370,
Santander: 8416

Totalt: 559 808 kr
Kreditbetyg: 2.2%
UC-score 560

februari 2024:
Nordax: 318552
Medmera: 74728
Santander: 74333
Santander: 44175
Santander: 5882
Klarna: 9925

kreditbetyg: 0,4
Uc-score: 672

Totalt: 527 595 (varav 517 670 är synliga på uc).
Totalt amorterat 32 212kr

Vill helst inte tänka på alla räntor jag betalt. Vill verkligen inte tänka på det. :)

Är inte jättestolt, hade som mål att betala av 50.000kr och misslyckades med det, och lovade dyrt och heligt att aldrig använda Klarna igen vilket också föll. Men att skulderna minskat istället för ökat är ju en stor jäkla seger i sig, det får jag inte glömma bort. Älskar också tanken på att efter varje månads avbetalning på annuitetslånen så amorterar jag mer och mer samtidigt som jag betalar mindre och mindre ränta. Även om det bara rör sig om några kronor varje månad så går det åt rätt håll.

Jul och nyår är dyra helger (oftast). Men man behöver ju leva med. Så länge skulderna går ner och betyget går upp så allt bra!

Jul och nyår är dyra helger (oftast). Men man behöver ju leva med. Så länge skulderna går ner och betyget går upp så allt bra!
Tack för pepp, Tomtom! Ja men verkligen, åren innan jag klev in här så var det ju precis tvärtom, jag har gjort en rejäl förändring även om jag har mycket kvar att förändra och lära mig. Hoppas det går åt rätt håll för dig också! :folded:

Så länge jag inte blir uppsagd, så är planen att bli skuldfri nästa år. Men jobbar på att minska slösande och det går sådär…

Årsmål 2024:
-Klarnalånet ska bort
-Minsta Santanderlånet ska bort
-Min månadsinkomst ska öka med 4000kr innan året är slut.
-Jag ska fortsätta vara aktiv på detta forum.
-Mina skulder ska fortsätta neråt

Så länge jag inte blir uppsagd, så är planen att bli skuldfri nästa år. Men jobbar på att minska slösande och det går sådär…
Riskerar du att bli uppsagd? Alltså vad underbart det låter att bli skuldfri. Helt otroligt. Såååå nära målet!
Slösandet är ett gissel alltså. Om du löser formeln får du gärna dela med dig. Jag glömmer bort att jag är en kyrkråtta ibland. Helt och hållet! Men små förändringar tror jag på. Idag tänkte jag köpa ett paket tuggummin, gick fram till kassan, la fram dem för att betala och sen ba NEEEEJ, ryckte åt mig påsen och hängde tillbaka den, haha! Men oftast hänger jag tyvärr inte tillbaka varan utan kommer på det sen, när pengarna plötsligt är slut på kontot. :rolleyes:

@Vägentillskuldfri - Du får gärna testa min budgetmall när du har tid och återkomma med feedback. Påbörjade med att fylla i lite exempel från senaste sidorna här så att du får en ide om hur den fungerar.

Är lite i process att strukturera upp min ekonomi för att ha stenkoll på allt framöver och har som projekt att göra budgetmallen bättre hela tiden när det behövs. Finns 5 sidor att välja på längst ner. Formlerna och vissa rubriker är låsta bakom lösenordet 123 om man skulle vilja ändra.

Bilagor

• Budgetmall - En person.xls
    76 KB · Visningar: 11
@Vägentillskuldfri - Du får gärna testa min budgetmall när du har tid och återkomma med feedback. Påbörjade med att fylla i lite exempel från senaste sidorna här så att du får en ide om hur den fungerar.

Är lite i process att strukturera upp min ekonomi för att ha stenkoll på allt framöver och har som projekt att göra budgetmallen bättre hela tiden när det behövs. Finns 5 sidor att välja på längst ner. Formlerna och vissa rubriker är låsta bakom lösenordet 123 om man skulle vilja ändra.
Åh tack snälla! En färdig mall, så otroligt bra! Tusen tack. :) Ska prova så fort jag har lite tid över, behöver en sådan men är värdo på excel så jag har inte ens tänkt tanken utan har skrivit allt i telefonen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp