Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min väg till skuldfrihet

Har som ett av mina delmål att börja motionera. Jag tror liksom att allt hör ihop; ekonomi, psykisk och fysisk ohälsa osv osv. Vi behöver inte bara ett bra
UC-score för att må bra, utan måste se över fler aspekter av livet. Jag tänker inte säga att jag klarat mitt delmål om att börja motionera förrän jag tränat 15 ggr, men nu är jag i alla fall på G och har ”bara” 13 pass kvar innan jag erkänner mig själv som motionär! En gång är ingen gång, tre gånger är en gång och 15 ggr är en vana!

Superbra! Jag tror liksom att halva grejen är att också se över sina utgifter UTÖVER lånen. Abonnemang man inte utnyttjar, försäkringar (som faktiskt går att förhandla om), matkostnader osv. Jag läste boken ”Jag lämnar ekorrhjulet” som jag tyckte var så inspirerande! Haha, är inte direkt i samma läge som boken författare; hon har det rätt fett från grunden, samt en man med hög lön, men hon ser över exakt alla sina utgifter hemma och det finns en massa bra tips att hämta där! Måste nog läsa om den snart för att få lite pepp.

“ Grönsaksodling istället för greklandsresa.” :D
Jag är redan där :D
Ska läsa boken.

Tråkigt, min höjdes med 1500 i september, hyr privat.
Usch och fy så mycket. Tidigare har hyran här höjts med ett par hundralappar, knappt så man reflekterat över det, men nu känns det verkligen. Har du/ni råd att bo kvar? Blir nog många som vill byta till billigare boenden nu. Vår hyreslägenhet är dessutom SÅ sunkig, känns värdo att betala över 9000 för det här rucklet…

“ Grönsaksodling istället för greklandsresa.” :D
Jag är redan där :D
Ska läsa boken.
Haha ja men typ. Återkom med recension sen så kan vi ha interaktiv bokklubb :facejoy: (om vi hinner, då vi måste hinna lappa och laga kläder, skörda frukt och bråka med andra i hushållet om att de bara får dricka 2dl mjölk per dag - och DESSUTOM hinna jobba helst lite mer än heltid för att ha råd att betala av blancos med höga räntor:rolleyes:. Hehe!

Usch och fy så mycket. Tidigare har hyran här höjts med ett par hundralappar, knappt så man reflekterat över det, men nu känns det verkligen. Har du/ni råd att bo kvar? Blir nog många som vill byta till billigare boenden nu. Vår hyreslägenhet är dessutom SÅ sunkig, känns värdo att betala över 9000 för det här rucklet…
1000kr i höjning låter extremt högt (procentuellt) i förhållande till din hyra. Ganska påläst och skulle nästan tro att du har kallhyra (att man betalar själv för värme och varmvatten) men ändå ~11% låter för mkt för en hyreslägenhet? Sen finns ju andrahandsmarknaden och privat uthyrning av ägda boendet men det är en annan sak.

1000kr i höjning låter extremt högt (procentuellt) i förhållande till din hyra. Ganska påläst och skulle nästan tro att du har kallhyra (att man betalar själv för värme och varmvatten) men ändå ~11% låter för mkt för en hyreslägenhet? Sen finns ju andrahandsmarknaden och privat uthyrning av ägda boendet men det är en annan sak.
Då kanske jag ska förtydliga att jag räknar in parkering i min hyra också (den har också gått upp…) men totala boendekostnaden inkl parkering har gått upp så mkt…
Men det kanske ändå är mer än brukligt? Mitt bostadsbolag fick återbetala hyror till ett hus som stamrenoverats då de höjt hyrorna mer än skäligt. Det här är ju en strid jag inte orkar ta, men är de så att de höjt mer än vad de ”får”, så kanske någon stridslysten granne har lust att ta den fajten… Jag har nog med ”mitt”.

Då kanske jag ska förtydliga att jag räknar in parkering i min hyra också (den har också gått upp…) men totala boendekostnaden inkl parkering har gått upp så mkt…
Men det kanske ändå är mer än brukligt? Mitt bostadsbolag fick återbetala hyror till ett hus som stamrenoverats då de höjt hyrorna mer än skäligt. Det här är ju en strid jag inte orkar ta, men är de så att de höjt mer än vad de ”får”, så kanske någon stridslysten granne har lust att ta den fajten… Jag har nog med ”mitt”.
Jag förstår, men ändå dyrt och i överkant i relation till snitthöjningen. Heheh påpassligt med återbetalning efter lite fulspel från din hyresvärd.

Det verkar som du kommit bra mycket längre än mig redan ^^. Jag har börjat rodda men är långt ifrån klar… Men har blivit väldigt duktig på att ta hand om mat. Förut hade vi såååå mycket matsvinn, nu går det mesta åt, det känns skönt, både för ekonomin och klimatet. Jag försöker greja lite då och då när jag har tid, det är skönt. Det får ta lite tid. Allt är åt det bättre hållet iaf!
Nja hittade en gammal försäkring på 300 kr den avslutade jag igår efter mycket om och men gick det att avsluta. Nu ska jag bara få tid att ringa och avsluta kabelkanalerna de använder vi inte ens och försöka förhandla mig till ett bättre på pris på internet.
Mer kan jag nog inte avsluta, har en bra försäkring via facket på 150 kr i månaden och det är väldigt billigt och den täcker väldigt mycket. Så det är ett tips om du är medlem i facket kolla om du kan teckna livförsäkring eller vad du nu tänker ha för försäkringar via dem.
Har alltid matlåda numera och det tjänar man väldigt mycket på.
Ja man får nog låta det ta 1-1,5 år innan allt kanske är bra och man kan få koll på allt.
Men tycker du kommit en bra bit på väg och tycker du gör ett fantastiskt jobb !!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp