Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg till hållbar ekonomi.

Men om man söker skuldsanering. Får man kreditupplysningar på sig eller finns det risker?

Men om man söker skuldsanering. Får man kreditupplysningar på sig eller finns det risker?
Nej det finns inga risker man får inga kreditupplysningar på sig av att söka skuldsanering dom får dina inkomster från skatteverket. Du kommer att få en betalningsanmärkning vid beslut av inledande skuldsanering och ditt namn kommer synas i POIT men det är knappast några privatpersoner som sitter och tittar där.

Här är min start, den första som är på allvar och jag känner verkligen annorlunda denna gången!

Bilagor

• IMG_0132.jpeg
    IMG_0132.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 45
Nuvarande summa på kontot: 3272 kr
Imorn är det bara 6 dagar kvar till lönen som kommer sättas in på en ny bank och nytt konto. Utan massa spel och förhoppningsvis dragningar varje dag.

Har några småskulder hos klarna och kommer döda en klarnaskuld nu. Resterande av summan som är över på torsdag ska fördelas ut på min buffert, börsen och målsparande.

När lönen landar på nästan 27 000 kr så ska 12 000 kr gå till mina lån. En till klarnaskuld skall släckas! Sen påbörjar hårda jobbet i dagliga livet varje dag!

Fairlo har dragning på 1800 kr nu i maj. Där amorteringen är på 1000 kr.
Skuld efter dragning: 26000 kr

Plan att betala bort skulden på 5 månader:
Maj: 4400 kr
Juni: 4400 kr
Juli: 4400 kr
Augusti: 4400 kr
September: Betalningsfri månad av Sevenday 4000 kr +4400 kr.

Min plan av amortering. Får pengar över o blir som en egen utmätning. Av dessa 4400 kr ingår en del av månadskostnaden.

Första lönen igår.
Lön: 27000 kr
Lån/amortering: 12000 kr (min egna löneutmätning)
Gemensamma räkningar + mina där klarna är inräknade: 7000 kr
Sparande: 1800 kr på buffert, börsen och målsparande

Kvar: 6200 kr efter räkningar + kvar efter förra lönen.

Kommer aldrig släppa detta känner jag!

Bra jobbat. Skönt med koll och struktur, guld värt!!!

Bra jobbat. Skönt med koll och struktur, guld värt!!!

Ja, verkligen. Förhoppningsvis är detta min botten så länge jag kan arbeta som vanligt! Kommer bli bättre o bättre varje månad!

1 månad spelfri idag. Har inte haft spelsug, kan inte heller pga spelpaus.
Har haft 5000 kr kvar på kontot. Så bestämde mig att slutbetala klockan på 3500 kr för att släcka den skulden och frigöra 180 kr extra i månaden. Sen kommer jag sälja den istället.

Kommande lön blir 29500 kr och det uppskattas.
Har fått förlängd betalningsplan av Remember. 3600 kr med låg ränta i 6 månader istället för 5000 kr i månaden 12% ränta.

1 månad spelfri idag. Har inte haft spelsug, kan inte heller pga spelpaus.
Har haft 5000 kr kvar på kontot. Så bestämde mig att slutbetala klockan på 3500 kr för att släcka den skulden och frigöra 180 kr extra i månaden. Sen kommer jag sälja den istället.

Kommande lön blir 29500 kr och det uppskattas.
Har fått förlängd betalningsplan av Remember. 3600 kr med låg ränta i 6 månader istället för 5000 kr i månaden 12% ränta.
Härligt, bra jobbat och fortsätt kämpa skönt att ha en plan för hur man ska gå tillväga!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp