Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg mot 0,1

Håller med efter att i fem år fårr hjälp med ekonomin i form av skuldsanering skuldrådgivare att tänka ut o ta nya lån direkt, med 600 000 i årslön borde du ju klara dig gott och väl på utan skulder??? Till och med köpa en bra begagnad bil kontant utan lån , helt otroligt alltså..
Lite missförstånd från din sida tror jag, 450 tkr brutto pratar vi om.....och inga nya lån heller! Verkar vara ett känsligt ämne, det med kreditvärdighet och scoring?
Det är väl intressant att veta för sin egen del även om man inte tänkt ta lån eller krediter??
Antar att du inte genomgått ett stålbad som skuldsanering innebär, där man inte ens kan byta till billigaste elbolaget, byta bank med trevlig personal osv?
Så...jag är mer än ekonomiskt rehabiliterad, kan det mesta om hur skuldsanering påverkar livet, och förväntar mig en ny frihet nu...Okej?

Lite missförstånd från din sida tror jag, 450 tkr brutto pratar vi om.....och inga nya lån heller! Verkar vara ett känsligt ämne, det med kreditvärdighet och scoring?
Det är väl intressant att veta för sin egen del även om man inte tänkt ta lån eller krediter??
Antar att du inte genomgått ett stålbad som skuldsanering innebär, där man inte ens kan byta till billigaste elbolaget, byta bank med trevlig personal osv?
Så...jag är mer än ekonomiskt rehabiliterad, kan det mesta om hur skuldsanering påverkar livet, och förväntar mig en ny frihet nu...Okej?

Meningen med den ekonomiska rehabiliteringen är att man ska inse hur skuldsättning påverkar, inte hur en skuldsanering påverkar livet.

Bankbyte och sånt borde gå bra, någon du inte haft skulder hos kanske ger dig ett kreditkort.

Meningen med den ekonomiska rehabiliteringen är att man ska inse hur skuldsättning påverkar, inte hur en skuldsanering påverkar livet.

Bankbyte och sånt borde gå bra, någon du inte haft skulder hos kanske ger dig ett kreditkort.

Så man är typ för alltid svartlistat hos de man har haft skulder hos ?!

Det är det jag menar, hur skuldsättning påverkar livet, rent praktiskt handlar det ju om hur vardagen påverkar dina begränsade val.
Efter en skulsanering och ekonomisk rehabilitering är glädjen stor att fritt kunna välja bort ett oekonomiskt val av tex elbolag, bostadsbolag osv.
Att känna ekonomisk frihet att göra BRA val.

Det är det jag menar, att efter ekonomisk rehab och skuldsanering se ekonomiskt på livet och kunna göra val som FÖRBÄTTRAR ekonomin.
En riktig nystart, varför ska man då fortsätta med samma otrevliga bank, dyra elbolag och dyr hyra?
Nej, dags för nytt helt enkelt, har målbilden helt klar framför mig, ville bara ha lite råd på vägen ang visakort och scoring, kredtbetyg och allt vad som finns nu, men inte för 10 år sen.

Så man är typ för alltid svartlistat hos de man har haft skulder hos ?!
Jag tror att det finns någon sorts icke offentlig lista som bankerna sparar så att dom vet vilka som varit sk dåliga kunder förrut. Enkelt för att undvika nya ev förluster.

Jag tror att det finns någon sorts icke offentlig lista som bankerna sparar så att dom vet vilka som varit sk dåliga kunder förrut. Enkelt för att undvika nya ev förluster.

Det kan jag bekräfta att det finns, Avida har sådant.

Jag håller med dig bara för att man haft skuldsanering ska man väl få en ny chans! Ska man bli stämplad livet ut känns inte okej! Nu har vi ju ingen aning om din orsak till skuldsanering alla behöver ju inte spelat bort pengarna eller misskött sig! Finns många orsaker o anledningar! Jag trodde faktiskt att man blev fri och får en chans att börja om på nytt men så verkar det inte vara blir inget preskriberat eller är man de svarta fåret livet ut verkar fruktansvärt! Usch vilket samhälle vi har stor orättvisa! Hoppas ditt liv som skuldfri blir toppen och att du får en ny chans och lägga det gamla bakom dig! Håller på dig!!

Herregud det är väl ingen nystart varför bli straffad livet ut! Blir mer o mer förvånad hur vårt samhälle fungerar! Efter en skuldsanering har jag svårt att tro man sätter sig frivilligt där igen! Straff nog under dom åren! Tror man lärt sig en del och man borde vara värdig en ny chans som människa!

Ja verkligen! Vi är inte mer än människor!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp