Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Trist med bilen - Men tycker det är en bra plan: Du får bort Norweigan med återbäringen? Eller har du jämkat förra året?

Kom ihåg att om du amorterar 5000kr extra har du 5193 kr kvar och inte 10193kr

Ett bra tankesätt jag kan tipsa om är att ”ransonera” direkt redan från lön ifall man vill göra det enklare för sig själv. Så att man sprider det jämnt över månaden

5193/30=173 kr per dag till lönen i Mars. Det är din ranson

Så tänk då att 173kr är ditt max belopp varje dag direkt från lön. Balansera alltid mot det.

Går du och handlar för 200 så har du 146kr dagen efter för att balansera det. Går du och handla för 123kr 25e Februari så har du +50 kr nästa dag så 223 kr 26 Februari att spendera.

Vill du enkelt räknat ha 200kr per dag att balansera mot så amorterar du 4193kr extra istället för 5000kr. Så totalt 4993kr

Då vet du att det spelar ingen roll om det är 25 februari eller 24 mars. Du har 200kr oavsett dag.
Du är bäst.
Jag jämkade en del så lär nog hamna på lite att betala tillbaks kanske.
Får försöka optimera all inkomst framöver för får en lägre inkomst 2024 än 2023 med ca 80k kr så behöver nog göra en ansökan innan det uppdateras på UC och måste då få ner kontokrediterna mycket :) Med 4 ff och ett "bra" betyg vågar ja nog ansöka.

Amorterade in 5000 kr extra på Bank Norweigan.

Satt även in 2500 kr på avanza till utdelningsportfölj.
Här kan man fundera på vad som är bäst att extraamortera (med tanke på ränteavdraget som halveras). Men rätt säker på att jag kommer slå 12.5% ränta med min utdelning samt tillväxt.
Vilket ger mig 889 kronor kvar på kontot i talande stund.
En sporre för mig att köra mer på mitt extra jobb där jag får lön varje fredag.

Amorterade in 5000 kr extra på Bank Norweigan.

Satt även in 2500 kr på avanza till utdelningsportfölj.
Här kan man fundera på vad som är bäst att extraamortera (med tanke på ränteavdraget som halveras). Men rätt säker på att jag kommer slå 12.5% ränta med min utdelning samt tillväxt.
Vilket ger mig 889 kronor kvar på kontot i talande stund.
En sporre för mig att köra mer på mitt extra jobb där jag får lön varje fredag.
Inte illa! :) Jag satte in 1000 på Avanza och 6000kr på buffert. Hade också ett extrajobb där lön betalades ut varje fredag, det tyckte jag om!

Inte illa! :) Jag satte in 1000 på Avanza och 6000kr på buffert. Hade också ett extrajobb där lön betalades ut varje fredag, det tyckte jag om!
Snyggt, du är grym.
Hur mycket försöker du ha i buffert?

Snyggt, du är grym.
Hur mycket försöker du ha i buffert?
Tack men det går väldigt sakta med bufferten. Den här månaden fick sambon retroaktiv lön så därför skyndade jag mig att sätta in 6000kr till buffert. Totalt finns nu ca 12 k (6 k på Avanza buffertsparkonto och 6 k på vanligt bankkonto) Kommer behöva ta av dem tyvärr då bilen är på verkstad igen!
Har som mål att lyckas med att ha sparat totalt 100 000kr till sista december. Lyckas jag inte så har jag i a f försökt.

Jag tror att du blir först av oss att nå miljonen.
Spännande med en ny resa efter alla pengar man kastat i sjön på räntor!

Tack men det går väldigt sakta med bufferten. Den här månaden fick sambon retroaktiv lön så därför skyndade jag mig att sätta in 6000kr till buffert. Totalt finns nu ca 12 k (6 k på Avanza buffertsparkonto och 6 k på vanligt bankkonto) Kommer behöva ta av dem tyvärr då bilen är på verkstad igen!
Har som mål att lyckas med att ha sparat totalt 100 000kr till sista december. Lyckas jag inte så har jag i a f försökt.
Det är ett bra mål och högt siktat (i mina ögon) :D
Tråkigt med bilen men sånt som händer. Been there done that.

Att jag når miljonen först blir tveksamt ;) Just nu har jag 0.59% av miljonen på avanza..haha!

Det är ett bra mål och högt siktat (i mina ögon) :D
Tråkigt med bilen men sånt som händer. Been there done that.

Att jag når miljonen först blir tveksamt ;) Just nu har jag 0.59% av miljonen på avanza..haha!
Jag tror på dig! :) En miljon är fullt möjligt om man har lång sparhorisont. Värre för mig som som går i pension om typ 10 år.

Jag tror på dig! :) En miljon är fullt möjligt om man har lång sparhorisont. Värre för mig som som går i pension om typ 10 år.
Dit har man 25år typ.. Så fördel här.. Men tror på dig med drivet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp