Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Om du hade 85 procents belåning och var rökt är det nog kört för mig också med Nordea. Har närmare 200 procent och det totala skuldbilden har nog egentligen inte gått ner heller de senaste åren. Men ska kämpa på tills i höst och göra ett försök, bra ändå att försöka hålla ångan igång och få till bra förändringar!

Vad innebär det att bli klassad som "gul"?

Och det blev ju ändå sjukt positivt som delmål att ersätta närmare 100 K över 20 procent med drygt 12! Grattis trots allt.

Vad syftar du på
Om du hade 85 procents belåning och var rökt är det nog kört för mig också med Nordea. Har närmare 200 procent och det totala skuldbilden har nog egentligen inte gått ner heller de senaste åren. Men ska kämpa på tills i höst och göra ett försök, bra ändå att försöka hålla ångan igång och få till bra förändringar!

Vad innebär det att bli klassad som "gul"?

Och det blev ju ändå sjukt positivt som delmål att ersätta närmare 100 K över 20 procent med drygt 12! Grattis trots allt.
Bli kund där MINST tre månader innan. Då gör dom helt andra bedömningar berättade hon och chansen ökar markant då..

Tillägg: Gul betyder dom måste bedöma mer med högre ansvarig.. Är man kund blir det enklare antar dom ser helhet och kundkännedom på ditt konto då.

Vad syftar du på

Bli kund där MINST tre månader innan. Då gör dom helt andra bedömningar berättade hon och chansen ökar markant då..

Tillägg: Gul betyder dom måste bedöma mer med högre ansvarig.. Är man kund blir det enklare antar dom ser helhet och kundkännedom på ditt konto då.
Aha, ok, bra tips!

Spontant tänkte jag innan att just det skulle vara ett argument för ökad chans till samling. Alltså att man erbjuder hela sitt ekonomiska engagemang till Nordea i utbyte mot att de hjälper en med ett större lån. Men hon borde ju veta bäst tycker jag, även om det kanske skiljer sig mellan olika handläggare:)

Aha, ok, bra tips!

Spontant tänkte jag innan att just det skulle vara ett argument för ökad chans till samling. Alltså att man erbjuder hela sitt ekonomiska engagemang till Nordea i utbyte mot att de hjälper en med ett större lån. Men hon borde ju veta bäst tycker jag, även om det kanske skiljer sig mellan olika handläggare:)
Det var aldrig på tal om min tjänstepension ens.. Antar dom vill man taxerar myyycket för hitta värdet ens.. Men ah. Dom skulle kolla och återkomma men hemskt liten chans så blir chockad om dom hör av sig ens..

Färre skulder och med lägre ränta, semester och nytt jobb. Fan, du jobbar på bra! Hoppas det går bra med försäkringsärendet för bilen.

Det är inte mitt år..
Först bilen kvaddad, får bilen lagad. Inga konstigheter, är på semester..., påkörd på semestern och nya utgifter... Kommer behöva nyttja min fina northmill som låg nollad. Får se vart detta landar. Puh..
Well well, vi krigar på, utan motgång hade det varit tråkigt.

Hoppas ni andra har en fin sommar.

I have 100k more debt than you, and my debts cost me 21000 SEK per month. Looks like when others were choosing interest rates carefuly, I was accepting any interest rates like an idiot...

Oj.. Har varit aktiv på forumet men valde ta paus från min egna tråd.
Dels kaosade allt.
Bilen blev kvaddad sen lagad och påkörd därefter haha, försäkringsärendet drog ut på tiden något kopiöst och bilen var klar i december (detta var ju i somras) så köpte en annan bil.
Skuldkvoten har tyvärr ökat men förutsättningarna ser bättre ut än någonsin och har möjlighet att amortera minst 5k extra varje månad just nu.
Att vara aktiv här hjälpte mig mycket med min egna tråd så detta blir en nystart.

Min UC: 7.3% och 4 ff.
Skuld per 2024-02-24. Så redan imorgon så amorterar jag bort minst 5k etra på Norweigan.

1740430345869.png

Oj.. Har varit aktiv på forumet men valde ta paus från min egna tråd.
Dels kaosade allt.
Bilen blev kvaddad sen lagad och påkörd därefter haha, försäkringsärendet drog ut på tiden något kopiöst och bilen var klar i december (detta var ju i somras) så köpte en annan bil.
Skuldkvoten har tyvärr ökat men förutsättningarna ser bättre ut än någonsin och har möjlighet att amortera minst 5k extra varje månad just nu.
Att vara aktiv här hjälpte mig mycket med min egna tråd så detta blir en nystart.

Min UC: 7.3% och 4 ff.
Skuld per 2024-02-24. Så redan imorgon så amorterar jag bort minst 5k etra på Norweigan.

Visa bilaga 4778
Trist med bilen - Men tycker det är en bra plan: Du får bort Norweigan med återbäringen? Eller har du jämkat förra året?

Kom ihåg att om du amorterar 5000kr extra har du 5193 kr kvar och inte 10193kr

Ett bra tankesätt jag kan tipsa om är att ”ransonera” direkt redan från lön ifall man vill göra det enklare för sig själv. Så att man sprider det jämnt över månaden

5193/30=173 kr per dag till lönen i Mars. Det är din ranson

Så tänk då att 173kr är ditt max belopp varje dag direkt från lön. Balansera alltid mot det.

Går du och handlar för 200 så har du 146kr dagen efter för att balansera det. Går du och handla för 123kr 25e Februari så har du +50 kr nästa dag så 223 kr 26 Februari att spendera.

Vill du enkelt räknat ha 200kr per dag att balansera mot så amorterar du 4193kr extra istället för 5000kr. Så totalt 4993kr

Då vet du att det spelar ingen roll om det är 25 februari eller 24 mars. Du har 200kr oavsett dag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp