Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Om man däremot nöjer sig med en miljon så räcker det med att spara ”bara” 1300kr/mån om man har 0kr i sparkapital.
Sen vet man aldrig vad som händer i framtiden.

Bilagor

• IMG_1558.jpeg
    IMG_1558.jpeg
    279 KB · Visningar: 42
Har förhandlat ner månadsvis med coop.
Tycker coop varit riktigt riktigt bra att kommunicera med.
Förutsatt att man betalar varje månad i tid (jag har AG på lånet) så har dom sänkt räntan indivuellt för mig med 0.25/0.50 var 3e månad.

Ligger nu på 8.62% där och dom är mitt bästa lån.
Drömmen hade varit ett samlingslån i juni då jag kommer ha 2 ffr.

Har även en kontokredit på Avanza som jag nyttjar i dippar med ränta på 1.99% (Men jag slår den räntan med min direktavkastning).
Utdelningen är nu i snitt 17kr/mån. En Direktavkastning i talande stund på 3.04% Lägger med 3 bilder för lite inspo till någon som kanske vill starta ;) 1741101903959.png1741101924980.png

Sålde en klocka och satt in på avanza.
Utdelningen blir i talande stund 530 kronor.
Skickar även med en bild på mina innehav i %.
Ska öka på innehaven nerifrån nu så snittet är ca 7.6% då jag vill ha in Investor i min portfölj också :)
1741975510362.png

1741975395610.png

Lön in denna månad
30 400 kronor.
Tänker släppa mina lån lite i "skymundan" och fokusera lite på Avanza för att slippa "låne-stressen". Lånen betalas via AG varje månad.
Skapar istället lite mer passiv utdelning med tillväxt fram till sommaren.

Portföljen har just nu ett totalt värde på 17 480 kronor. Väldigt rött i portföljen denna månad.
Utdelningen just nu för 2025 är stabila 992 kronor. Har ändå lyckats öka på den fint. Direktavkastningen ligger på 4.27% vilket är över mitt mål på 4%.
Kvar på kontot när räkningar är betalda just nu: 10 497 men då ska det ännu handlas mat :)

1743086246222.png1743086275356.png

Lön in denna månad
30 400 kronor.
Tänker släppa mina lån lite i "skymundan" och fokusera lite på Avanza för att slippa "låne-stressen". Lånen betalas via AG varje månad.
Skapar istället lite mer passiv utdelning med tillväxt fram till sommaren.

Portföljen har just nu ett totalt värde på 17 480 kronor. Väldigt rött i portföljen denna månad.
Utdelningen just nu för 2025 är stabila 992 kronor. Har ändå lyckats öka på den fint. Direktavkastningen ligger på 4.27% vilket är över mitt mål på 4%.
Kvar på kontot när räkningar är betalda just nu: 10 497 men då ska det ännu handlas mat :)

Visa bilaga 4865Visa bilaga 4866
En lovande portfölj.
Riktigt bra med sparade/investeringar men rent matematiskt, hur ser avkastningen ut kontra räntor på lån?
Ovetandes om dina lån och räntor skulle jag ändå kunna tänka mig att du tjänar bättre på att amortera bort 17480:- på lånen istället.
Amortering är en investering för sig med garanterat vinst.
Vill absolut inte peka finger på något vis och uppmanar gärna till sparade, portföljen ser som sagt lovande ut.
På fredag nästa vecka kommer utdelning o bonus på Handelsbanken A (7:50 + 7:50).
Kontokredit för aktieköp kan vara användbart men inget jag skulle rekommendera så länge man har lån (bortsett bolån). Villkoren hos Avanza är egentligen ganska bra.
Vill man investera i korta positioner blir man tvungen att skaffa det.
Min grundregel har alltid varit att de likvider jag investerar har jag råd att förlora utan att det påverkar ekonomin i övrigt.
Sedan måste man ha en hel del is I magen, man måste tänka långsiktigt och inte trycka på sälj knappen när marknaden överreagerar.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp