Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa till samlingslån

På tal om fulspel med Northmill.
Begärde slutbelopp också idag.
Kreddy: 197418 kr
Slutbelopp jag fick: 198827 och det inkluderar beloppet dom skulle dra den här månaden.

Ja Northmill är kul.... betalar in 3000 kr den 28e sen 3 dagar efter boom 2500 ränta....
Det är ju exakt det jag vill varna för. Så funkar det med annuitetslån. Vi betalar extrema kostnader bara för att ha ett lån. När vi sedan vill lösa det pga bättre ränta måste man börja om igen med samma belopp pga man inte hunnit amortera än. Så det finns 2 alternativ: behåll lånet tills det är slutbetald. Eller avsluta så fort det går och byt till billigare med rak amortering.
Om du har ett lån på 350k och lånet kostar 5000kr/m och du löser det efter 12 månader blir det totala kostnaden 408k. Det kan t.o.m. vara så att lösen blir högre än ursprungsbeloppet pga månadskostnaden läggs till. Så ditt nya lån med bättre ränta blir återigen 350k.
På detta vis blir man aldrig skuldfri….

Det är ju exakt det jag vill varna för. Så funkar det med annuitetslån. Vi betalar extrema kostnader bara för att ha ett lån. När vi sedan vill lösa det pga bättre ränta måste man börja om igen med samma belopp pga man inte hunnit amortera än. Så det finns 2 alternativ: behåll lånet tills det är slutbetald. Eller avsluta så fort det går och byt till billigare med rak amortering.
Om du har ett lån på 350k och lånet kostar 5000kr/m och du löser det efter 12 månader blir det totala kostnaden 408k. Det kan t.o.m. vara så att lösen blir högre än ursprungsbeloppet pga månadskostnaden läggs till. Så ditt nya lån med bättre ränta blir återigen 350k.
På detta vis blir man aldrig skuldfri….
Det behöver skapas större medvetande kring detta med annuitetslån, även på detta forum. Det borde ju finnas en förklaring med exempel i Guider tex @Lånforum.se Jag tror många stirrar sig blinda på räntan och hoppar mellan de här annuitetslånen via Lendo & Co och alla tjänar pengar förutom låntagaren som aldrig kommer igång med att amortera ordentligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp