Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Loggade in på Fairlo och kunde används Fairlo lösa. Grymt blev man av med klarna och har det på Fairlo istället med mycket bättre ränta. Sjukt grymt av Fairlo!

Bilagor

• D05F3844-B0B3-49F0-975F-AF850DD0C25A.jpeg
    D05F3844-B0B3-49F0-975F-AF850DD0C25A.jpeg
    371.8 KB · Visningar: 25
Behöver någon hjälp med sitt beroende oavsett beroende så finns jag här! Har många olika erfarenheter av eget beroende är även utbildad och har mycket verktyg övningar och böcker. Kan ha separerat möten online också! Bara slänga iväg ett pm. Allt stannar mellan oss. Allt är självklart gratis ❤️ Att hjälpa andra hjälper mig att inte falla tillbaka i spel drog eller alkoholmissbruk igen.

Loggade in på Fairlo och kunde används Fairlo lösa. Grymt blev man av med klarna och har det på Fairlo istället med mycket bättre ränta. Sjukt grymt av Fairlo!
jag med! gick från 3400 till 520 så himla skönt! hoppas på att kunna öka min varda kredit på torsdag så jag kan baka in mer små skit, varit spelfri sedan juli i år och försöker göra allt för att få bort allt extra jag dragit på mej, vissa dagar vill man inte ens gå upp och vissa dagar känns allt helt fantastiskt! försöker blicka framåt..

jag med! gick från 3400 till 520 så himla skönt! hoppas på att kunna öka min varda kredit på torsdag så jag kan baka in mer små skit, varit spelfri sedan juli i år och försöker göra allt för att få bort allt extra jag dragit på mej, vissa dagar vill man inte ens gå upp och vissa dagar känns allt helt fantastiskt! försöker blicka framåt..
Fortsätt kämpa.
Ba skriva om det känns jobbigt. Du är ej ensam.
Lättare koma ihåg
Allt negativt svårare att koma
Ihåg positiva sake.

Så nu är jag nere på endast 5 lån. Klarna är borta och ligger på Fairlo lösa istället. Betala bort hela happy cash igår. Så man kan säga alla "snabblån" är borta.

har nu alltså "bara" :

Northmill 205k 3000kr/mån

Northmill kontokredit 48k runt 1400kr/mån

Rocker lån 9800 kr 390kr/mån

Rocker 38 800 1200 kr/mån

Fairlo/Fairlo lösa 42016 1072kr/mån

så runt 7000kr i månaden betala. För 3 månader sen hade jag 19000kr i månaden plus att jag hade en skatteskuld på 40k och 17 lån.

detta gör att jag ligger på uc på ungefär 301k plus att jag betalt in nu månaden kostnader så lär väl ligga på 295k sen. Men går ju upp igen sen pga dom satans räntorna. Sen har jag endast ett lån utanför uc och det är
Fairlo på 42000.

nu ligger fokus bara på att betala månadskostnaden för alla lån varje månad. Har även tänkt stå på loppis osv sälja saker tänkte då kasta in alla pengar på kontokrediten för den ligger som kredit så den sjunker. För alla andra lån ligger som privatlån. Hoppas på att hamna under 15% i kreditbetyg i vår när fler ff försvinner, för så fort jag har under 15% kommer jag få samla allt på uc till ett lån vilket skulle underlätta!!! Då skulle jag klara betala alla lån själv varje månad.
Har sån ångest varenda jävla 25e när min familj ska hjälpa mig med alla lån. Dom har redan hjälpt mig med 150k. Vet inte hur jag skulle klara allt annars. Men ångesten nu är så jävla vidrig.... men men.

ville bara skriva av mig
Så jag slipper tjata hål i huvet på min sambo hemma...

Är det bara jag eller fler som har sån ångest oro 1 vecka innan lön och en vecka efter. Pga lån och all skit. Allt kretsar runt det för mig 2 veckor i månaden enda jag tänker på pratar om. Blir uppspelt stressad allmänt nere och allt går upp ner. Jobbigt när det går ut över familj... känns dock som det kan ha lite med min adhd att göra oxå att det blir så extremt... samt att jag står i kö för utredning på eips. Men skönt att kunna skriva av sig här
Iallafall ❤️

Jag känner precis som dig, fast min ekonomi just nu är väldigt bra, jag får sån ångest när alla räkningar och lån ska dras och går nog in på banken 10 ggr per dag för att försöka räkna ut allting, helst på kronan som ska dras och hur mycket som är kvar bla bla bla.. du förstår nog… blir galen på mitt eget beteende, men jag kan inte styra det.

Jag känner precis som dig, fast min ekonomi just nu är väldigt bra, jag får sån ångest när alla räkningar och lån ska dras och går nog in på banken 10 ggr per dag för att försöka räkna ut allting, helst på kronan som ska dras och hur mycket som är kvar bla bla bla.. du förstår nog… blir galen på mitt eget beteende, men jag kan inte styra det.
Ja det är lite halv sjukt och blir ju jobbigt för ens psyke. Blir ju nästan manisk / tvångsbeteende...

ångest man får när man kollar tillbaka på sin uc. 2020-06-19 hade jag 0.10% och inga krediter och inga lån förutom bolån. Sen på ett år spela upp 250 000 av lägenhetsförsäljning pengarna plus synliga lån nu på uc 350k och betyg 28.7....

sen augusti 2021 17-18 lån 36 000 skatteskuld. 350k plus på uc i lån krediter och lån. Och utanför 100k.....utöver det spela upp 250 000 av mina pengar från en vinst på en lägenhet.

Allt detta på lite mer än ett år... Fyfan från ett beroende droger och allt blev bra til spelberoende och nu efter hand leva i en lång jävla mardröm... spel beroende skulder är nog fan det beroendet med värst jävla långsiktiga konsekvenser....

när man redan mått dåligt i flera år och ej vet vad som är fel till nu detta helvetet är fan inte kul. Frågsn
Är
Om hjärnan någonsin återställs?

och som råga på allt blev min sambo gravid och fick min son i april. Hemsk hur jag kunde hålla
På så under tiden.

men han är
Mitt ljus i livet... känner mig ba helt tom idag 1 vecka innan lön och en vecka efter när allt tar ifatt.....

va ba tvungen skriva av mig....

Känner igen mig i det här med oro och ångest vid löning. Igår var en jävla mardrömsdag när jag fick in en riktigt fin lön på kontot och typ allt försvann direkt till alla lån. Fick ångest och idag känner jag bara att hur fan ska man orka ha det såhär i typ 10 år framåt. Konsekvenserna av spelberoende är nog dom värsta som du skriver eftersom ekonomin är helt sabbad. Vet inte men ibland känner jag hellre att jag varit alkoholist dels för att det syns (jag är anonym i mitt spelberoende) men också för att jag hade kunnat ha massa pengar på banken. Förmodligen hade alla i min omgivning också kunnat hjälpa mig eftersom jag upplever att alkohol och droger kan många människor förstå sig på men när det kommer till spelande så tycker många att det bara handlar om sunt förnuft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp