Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min pension hur ligger jag till

Tänker mest att den stiger för att riksbankerna har pumpat in pengar i systemen och de har ingenstans att gå än börsen. Det är oroväckande vad som händer vid nästa nedgång.

Bara printa mer, köp upp alla nya junk bonds...

Credit rating är skev också. Investment grade bonds är till stor del junk bonds.

Prissättningen på risk obefintlig.
I stort sett ingen produktivitet på 10 år nu historiskt så går det inte jämföra med något.

Logga in på det försäkringsbolag du har så ser du
Jag får varje månad, många får en gång per år
Jag skulle säga att det är mycket viktigt att logga in och kolla så att inbetalningar kommer in löpande. Har en kompis som fick ett fantastiskt pensionsavtal, sedan visade det sej att de helt struntat i att betala in det som var överenskommet. Mycket annat strulade i bolaget så min kompis sa upp sej, hen fick aldrig ut sina pensionspengar fullt ut. Jag jobbar på ett företag som sköter sej, men vi har haft problem med att få vettiga medarbetare på ekonomichefsrollen och under en tid så strulade det med pensionsinbetalningarna. Undertecknad upptäckte det och fixade till det tills vi fick tag in en kompetent ekonomichef, så nu fungerar det fläckfritt igen.

Jag skulle säga att det är mycket viktigt att logga in och kolla så att inbetalningar kommer in löpande. Har en kompis som fick ett fantastiskt pensionsavtal, sedan visade det sej att de helt struntat i att betala in det som var överenskommet. Mycket annat strulade i bolaget så min kompis sa upp sej, hen fick aldrig ut sina pensionspengar fullt ut. Jag jobbar på ett företag som sköter sej, men vi har haft problem med att få vettiga medarbetare på ekonomichefsrollen och under en tid så strulade det med pensionsinbetalningarna. Undertecknad upptäckte det och fixade till det tills vi fick tag in en kompetent ekonomichef, så nu fungerar det fläckfritt igen.

Jag har haft koll på detta faktiskt. Min arbetsgivare hade slutat betala pension men uppmärksammade det för min egen del så de löste det.

https://www.pensionsmyndigheten.se/

logga in med bank id.

tryck på mina sidor uppe i mitten.

tryck sedan på mina tjänster.

Sen trycket du på fondportfölj.

sen trycker du på byt fonder.

Jag har bytt för 1.5 år sen till AP7 offensiv som är en lite högre risk portfölj blandat med aktier och fonder. Kommer ligga där till 45 år iaf innan jag byter till en med lägre risk igen.

just nu ser alla pensionsfonder katastrof ut pga corona.

Vad är poängen med detta? Alla som inte aktivt valt fonder hamnar i AP7 Sofa, som består av 100% AP7 Aktiefond högsta risk tills man fyller 56 år och sedan övergår en del till AP7 Räntefond och minskar i risk i takt med att man blir äldre. AP7 Offensiv har lägre risk än Aktiefonden så ser inte fördelen med den?

Vad är poängen med detta? Alla som inte aktivt valt fonder hamnar i AP7 Sofa, som består av 100% AP7 Aktiefond högsta risk tills man fyller 56 år och sedan övergår en del till AP7 Räntefond och minskar i risk i takt med att man blir äldre. AP7 Offensiv har lägre risk än Aktiefonden så ser inte fördelen med den?

Vad är frågan förstår inte riktigt?

Vad är frågan förstår inte riktigt?

Vad är poängen med att aktivt välja AP7 Offensiv istället för att ligga kvar i AP7 Sofa som redan består av 100% aktiefond med högre risk och som anpassas efter åldern?

Börsen kommer krascha TOTALT om det kommer en andra våg o karantän o skit igen. Börsen stiger för folk är optimistiska för framtiden, minsta lilla grej som rubbar på det och den här uppgången kommer försvinna på 2 dagar typ.

fortfarande en bit kvar till toppnivåer

Vips så var det 4-5 % ned idag
Börsen kommer krascha TOTALT om det kommer en andra våg o karantän o skit igen. Börsen stiger för folk är optimistiska för framtiden, minsta lilla grej som rubbar på det och den här uppgången kommer försvinna på 2 dagar typ.

fortfarande en bit kvar till toppnivåer

sammanfattning av läget

Bilagor

• 9FE5C8A8-BBBB-4621-B743-E0ADDBFBD717.jpeg
    9FE5C8A8-BBBB-4621-B743-E0ADDBFBD717.jpeg
    138.7 KB · Visningar: 11
Nu jävlar ser det bättre ut.

Första milstolpe är 1 miljon i Tjänste och 2 miljoner totalt.

Vad kan man räkna med att ha i tjänstepension när man är 55 tror ni?

Bilagor

• Screenshot_20200701_011607_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200701_011607_com.android.chrome.jpg
    396.9 KB · Visningar: 32
Nu jävlar ser det bättre ut.

Första milstolpe är 1 miljon i Tjänste och 2 miljoner totalt.

Vad kan man räkna med att ha i tjänstepension när man är 55 tror ni?

Du är kring 35 va?
Om världen utvecklas bra och det sätts av lika mycket framöver kan du ha några miljoner till där. Kommer nya influensaviruset från kinagrisar med ny pandemi och det ska fortsätta så i 20år har du väl 26 kronor kvar

30.
Men började jobba som 18 och jobbat varje dag sedan dess.

Ja nu är ett nytt virus på G.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp