Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min pension hur ligger jag till

Jag har 240tkr intjänat på allmän pension och 1500kr på tjänstepension 28år

Ok grymt... jag har allmänna 2milj tjänste 800.000kr 51 år

Det är ju 3 miljoner. Du har till pension cirka 15 år kvar. På dom femton åren så lär du ju definitivt landa 5 miljoner + då dom pengarna du har tjänat in redan "växer"

Det enda jag oroar mig för är om det ens kommer finnas någon pension att plocka ut i det här landet.....Man har ju inte råd med någonting längre och förrädaren Reinfeldt vill ju tvinga folk att jobba tills dom är 80.

Det är ju 3 miljoner. Du har till pension cirka 15 år kvar. På dom femton åren så lär du ju definitivt landa 5 miljoner + då dom pengarna du har tjänat in redan "växer"

Det enda jag oroar mig för är om det ens kommer finnas någon pension att plocka ut i det här landet.....Man har ju inte råd med någonting längre och förrädaren Reinfeldt vill ju tvinga folk att jobba tills dom är 80.
Ja det stämmer nog kanske ännu bättre;) men frågan är precis som du säger hur ser det ut om 15år? Btw vem är inte förrädare i detta landet?

31 år kvar . Om man går vid 65 that is, snarare 51 år kvar.

Vad har du insparat hittills?

Det som är bra är att man får ta ut tjänstepensionen snabbt.
Tar man ut sin tjänstepension under några begränsade år innebär det att hela tjänstepensionskapitalet betalas ut under till exempel fem år.

En del har som strategi att ta ut hela tjänstepensionen under några få år för att placera själv och leva på avkastningen längre fram.

Hoppas jag kan komma upp i 3-4 miljoner i tjänstepension och leva gott för alla jävla pengar man skattat...

880000+200000 men nu jobbar jag utan kollektivavtal, så har börjat på en privat tror det är cirka 40000 där 1500 i månaden betalas in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp