Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min kamp mot ett bättre liv

Underhållet är inkomstprövat så jag tänker att du bör kolla upp om du ska behöva betala så mycket på den ynka inkomsten.

Underhållet är inkomstprövat så jag tänker att du bör kolla upp om du ska behöva betala så mycket på den ynka inkomsten.

Ok, tack! då lär jag kolla upp det. Har gjort en sån där uträkning en gång, fast det var ju länge sedan.

Hur har du gjort för att bli undantagen högkostnadsskyddet på medicin? Ska ju vara ca 2 000 som är max man betalar per år, lite skillnad mellan regionerna bara.

Hur har du gjort för att bli undantagen högkostnadsskyddet på medicin? Ska ju vara ca 2 000 som är max man betalar per år, lite skillnad mellan regionerna bara.

Hej, jo har varit enormt struligt med mina mediciner. Men har faktiskt ganska nyligen fått min läkare att skriva rätt på dos m m. Så framöver nu ,efter två-tre köp till ska det komma upp till skyddet. Så då blir det stor skillnad.

Ska försöka rada upp då.

Sjukpension 12250kr efter skatt.

Hyran- 5500
Tele -100
Barnförsäkring- 360
Egen försäkring 150
Medicin så olika- 1000-2000
Underhåll- 2200
Sjukbesök 200-400
Mat- återkommer. Men där går det snåla ner då jag inte har ork att laga så mycket.

Säkert glömt något nu. Men fyller på.

Jag tänker spontant på läkemedel och vårdbesök.

Hade förklarat för behandlande läkare att ekonomin är skral och att du därför i största möjliga mån behöver läkemedel som omfattas av högkostnadsskyddet. Om du i dagsläget lägger 1-2 000 i månaden finns där ju en massa tusenlappar att spara.

Och vårdbesök, är inte maxbeloppet per 12-månaders period en dryg tusing?

Jag tänker spontant på läkemedel och vårdbesök.

Hade förklarat för behandlande läkare att ekonomin är skral och att du därför i största möjliga mån behöver läkemedel som omfattas av högkostnadsskyddet. Om du i dagsläget lägger 1-2 000 i månaden finns där ju en massa tusenlappar att spara.

Och vårdbesök, är inte maxbeloppet per 12-månaders period en dryg tusing?

Sorry, missade att du svarat på medicinbiten!

Usch ingen bra dag idag, mer ont och som så många andra här inne en jäkla stress att få ihop det. Käkar en del morfin men det hjälper inte så mkt.

Men det värmer i hjärtat ❤️ att så många vill hjälpa till. Vissa extra mkt och ni vet vilka ni är. Det får en att kämpa vidare. Finns så många hjältar här inne.
Ni är grymma!

Senast ändrad:
Hyran känns ganska hög sett till att du har sjukersättning? Fast beror såklart på var i landet du bor osv.. Likväl, kanske en idé att kolla så att ditt bostadstillägg är rätt beräknat?

Hyran känns ganska hög sett till att du har sjukersättning? Fast beror såklart på var i landet du bor osv.. Likväl, kanske en idé att kolla så att ditt bostadstillägg är rätt beräknat?

Mm hyran är efter tillägget. Men är ju en 3a.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp