- Meddelanden
- 87
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 187
Nä då plockar jag självklart bort dom från min ansökan då dom inte finns längre. Min far och jag kan ju göra upp det själva mellan oss istället
Fast du blir ju skyldig din pappa ? Blir nog svårt å betala sanering plus honom om Man skall upp ge alla skulder för KFMNä då plockar jag självklart bort dom från min ansökan då dom inte finns längre. Min far och jag kan ju göra upp det själva mellan oss
Ok, då är Du gissningsvis kvalificerad insolvent utan dessa 250k.250k av 1,7mkr
Någon form av skuldbrev mellan Ts och medlåntagaren/borgensmannen. Om denne tar över lånet helt och hållet bör det ju dokumenteras så att ts blir återbetalningsskyldig. Annars är det ju förstås en bra deal för Ts och mindre bra för medlåntagare/borgensman.Vad ska det skrivas papper på?
Någon form av skuldbrev mellan Ts och medlåntagaren/borgensmannen. Om denne tar över lånet helt och hållet bör det ju dokumenteras så att ts blir återbetalningsskyldig. Annars är det ju förstås en bra deal för Ts och mindre bra för medlåntagare/borgensman.
Personligen tycker jag att de inte borde röra till det hela för att få lite lägre ränta, utan låta det vara som det är.
Fast om den ingår i skuldsaneringen får ju släktingen en del av beloppet som betalas in. Annars finns den ju inte.Ah, ja det skulle ju egentligen inte spela någon roll eftersom skulden ingår i skuldsaneringen, så skulle det bli familjebråk och tvist om skulden är skuldebrevet värdelöst eftersom skulden ingick i skuldsaneringen