Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Medlåntagare utmätning/sanering

Nä då plockar jag självklart bort dom från min ansökan då dom inte finns längre. Min far och jag kan ju göra upp det själva mellan oss istället

Nä då plockar jag självklart bort dom från min ansökan då dom inte finns längre. Min far och jag kan ju göra upp det själva mellan oss
Fast du blir ju skyldig din pappa ? Blir nog svårt å betala sanering plus honom om Man skall upp ge alla skulder för KFM

Tänker att jag betalar min far efter sanering isf såklart och det man kan innan, men jag betalar idag ca 4000/mån för dessa två lån med ränta, skulle han ta dom på sig helt så skulle han komma ner i halva månadskostnaden vilket då gör det "mindre jobbigt" för han att betala om ni förstår. Hellre att han betalar 2000/mån än 4000/mån tills min eventuella sanering är över. (om man nu blir beviljad det ens)

Värsta är ju det idiotiska lånet från Banky... 100k är det där och 2600/mån under 8år... Det tänker jag väl främst att det vore bra för åtminstone han att ta över på ett nytt lån med en vettig ränta

Vad ska det skrivas papper på?
Någon form av skuldbrev mellan Ts och medlåntagaren/borgensmannen. Om denne tar över lånet helt och hållet bör det ju dokumenteras så att ts blir återbetalningsskyldig. Annars är det ju förstås en bra deal för Ts och mindre bra för medlåntagare/borgensman.

Personligen tycker jag att de inte borde röra till det hela för att få lite lägre ränta, utan låta det vara som det är.

Någon form av skuldbrev mellan Ts och medlåntagaren/borgensmannen. Om denne tar över lånet helt och hållet bör det ju dokumenteras så att ts blir återbetalningsskyldig. Annars är det ju förstås en bra deal för Ts och mindre bra för medlåntagare/borgensman.

Personligen tycker jag att de inte borde röra till det hela för att få lite lägre ränta, utan låta det vara som det är.

Ah, ja det skulle ju egentligen inte spela någon roll eftersom skulden ingår i skuldsaneringen, så skulle det bli familjebråk och tvist om skulden är skuldebrevet värdelöst eftersom skulden ingick i skuldsaneringen

Ah, ja det skulle ju egentligen inte spela någon roll eftersom skulden ingår i skuldsaneringen, så skulle det bli familjebråk och tvist om skulden är skuldebrevet värdelöst eftersom skulden ingick i skuldsaneringen
Fast om den ingår i skuldsaneringen får ju släktingen en del av beloppet som betalas in. Annars finns den ju inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp