Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medianinkomst

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nejdå jag kan berätta :)

Det har väl inget med att göra om du är utbildad eller inte och en massa HP är nog inte alltid en säkerhet för att hamna i ett missbruk?!?! Det är snarare vad som ligger i det undermedvetna,om hur man löser problem som man stöter på i livet.
I mitt fall var det en flykt att spela, stängde av allt o alla problem som hopade sig,men nu när jag fått hjälp med att ” bena” ut livet o livsproblem så gör jag annat än att spela när något inträffar... Jag tror o hoppas att ingen tikspelar i tron att bli rik för den chansen är oerhört liten.

Jo, jag blev också stressad inombords av all press i livet och flydde. Tycker bara att det kändes onödigt och dumt gjort ändå fast man inte har så bra kontroll över sin hjärna just då. Känns så värdelöst att ha slösat tid på när man kan lära sig språk eller bygga upp något, vad som helst. Nej, rik blir man väl inte om man spelar länge.

Offerkoftas försvar, att själva ordet ”killgissa” är otroligt nedlåtande mot ett helt kön och även om du riktade det mot mig och jag helt enkelt lät det passera så kan jag förstå varför Offerkofta blev och fortfarande är förbannad. Han förtjänar en ursäkt, han också. Killgissa är uppenbarligen ett ord som finns och onekligen en intressant definition men väldigt sexistiskt…
Haha vad du är skön! Kunde inte säga det bättre själv ! Skönt att jag inte är ensam om att tycka sexism inte är ok vare sig mot kvinnor eller män. Killgissa att ett VIDRIGT OCH SEXIXST uttryck. Det finns olika sätt att vara nedlåtande på och här har vi ju ett utmärkt exempel på detta. Hoppas folk tar vid sig av detta nu. Jag behöver inte ursäkt men däremot en ursäkt till dig hade varit på sin plats eftersom du blev utsatt först.
Tack för mig

Jag tror vi har fastnat lite här och får väl ta på mig ansvaret för det eftersom jag startat tråden

Angående tråden:
Tyckte mer att det var lite lustigt när jag tog allt jag läste här på orden och gjorde fakta av det för att sedan dra ett logiskt resonemang. Jag gick faktiskt och småskrattade för mig själv en bra stund innan jag gjorde inlägget. Tänkte att någon annan kanske skulle få sig ett litet skratt också. Det fanns inget allvar i det. Nu till bråket som jag uppenbarligen har råkat starta; Jag har inte upplevt någon här som särskilt nedlåtande men ibland kanske vi alla fastnar i ”vår egen värld” som ingen annan på forumet egentligen känner till. Och ibland kanske vi använder ord utan att förstå vilken effekt det kan ha på andra. Jag erkänner mig skyldig här, dubbelt upp säkert.

Därför: Jag ber om ursäkt för inlägget. Det var inte allvarligt menat och jag förstod inte att någon skulle kunna ta det på allvar. Jag uttryckte mig antagligen fel.

Vidare, Lize:
Jag har absolut inte upplevt dig som nedlåtande men jag måste säga till Offerkoftas försvar, att själva ordet ”killgissa” är otroligt nedlåtande mot ett helt kön och även om du riktade det mot mig och jag helt enkelt lät det passera så kan jag förstå varför Offerkofta blev och fortfarande är förbannad. Han förtjänar en ursäkt, han också. Killgissa är uppenbarligen ett ord som finns och onekligen en intressant definition men väldigt sexistiskt… Intressant dock att det officiellt blev antaget som ett ord 2017, samma år som Metoo kampanjen rasade. Det är OK att vara sexistisk så länge man är det mot män? Har man rätt att som man bli arg ifall man läser sexistiska kommentarer eller är det enda anständiga att låta allt sådant passera, till synes obemärkt? Gäller naturligtvis såväl män som kvinnor.

Och till alla er som nu hoppar fram i försvar av det ena eller andra, ta ett steg tillbaka och fundera på om inlägg kan uppfattas på ett annat sätt än det egna? Jag ska i framtiden bli bättre på att göra detsamma.

Äh, jag tog inte illa upp. Jag har tänkt på att det måste vara många som spelar som har mycket pengar. Det är väl alltid ett problem ändå.

Jag tror vi har fastnat lite här och får väl ta på mig ansvaret för det eftersom jag startat tråden

Angående tråden:
Tyckte mer att det var lite lustigt när jag tog allt jag läste här på orden och gjorde fakta av det för att sedan dra ett logiskt resonemang. Jag gick faktiskt och småskrattade för mig själv en bra stund innan jag gjorde inlägget. Tänkte att någon annan kanske skulle få sig ett litet skratt också. Det fanns inget allvar i det. Nu till bråket som jag uppenbarligen har råkat starta; Jag har inte upplevt någon här som särskilt nedlåtande men ibland kanske vi alla fastnar i ”vår egen värld” som ingen annan på forumet egentligen känner till. Och ibland kanske vi använder ord utan att förstå vilken effekt det kan ha på andra. Jag erkänner mig skyldig här, dubbelt upp säkert.

Därför: Jag ber om ursäkt för inlägget. Det var inte allvarligt menat och jag förstod inte att någon skulle kunna ta det på allvar. Jag uttryckte mig antagligen fel.

Vidare, Lize:
Jag har absolut inte upplevt dig som nedlåtande men jag måste säga till Offerkoftas försvar, att själva ordet ”killgissa” är otroligt nedlåtande mot ett helt kön och även om du riktade det mot mig och jag helt enkelt lät det passera så kan jag förstå varför Offerkofta blev och fortfarande är förbannad. Han förtjänar en ursäkt, han också. Killgissa är uppenbarligen ett ord som finns och onekligen en intressant definition men väldigt sexistiskt… Intressant dock att det officiellt blev antaget som ett ord 2017, samma år som Metoo kampanjen rasade. Det är OK att vara sexistisk så länge man är det mot män? Har man rätt att som man bli arg ifall man läser sexistiska kommentarer eller är det enda anständiga att låta allt sådant passera, till synes obemärkt? Gäller naturligtvis såväl män som kvinnor.

Och till alla er som nu hoppar fram i försvar av det ena eller andra, ta ett steg tillbaka och fundera på om inlägg kan uppfattas på ett annat sätt än det egna? Jag ska i framtiden bli bättre på att göra detsamma.
Fantastiskt inlägg av dig.

Haha vad du är skön! Kunde inte säga det bättre själv ! Skönt att jag inte är ensam om att tycka sexism inte är ok vare sig mot kvinnor eller män. Killgissa att ett VIDRIGT OCH SEXIXST uttryck. Det finns olika sätt att vara nedlåtande på och här har vi ju ett utmärkt exempel på detta. Hoppas folk tar vid sig av detta nu. Jag behöver inte ursäkt men däremot en ursäkt till dig hade varit på sin plats eftersom du blev utsatt först.
Tack för mig

Har aldrig hört det ordet förut men det låter fördummande mot män. Vissa skriver ju t.ex. på flashback att kvinnor inte kan tänka. Lika irriterande.

Har aldrig hört det ordet förut men det låter fördummande mot män. Vissa skriver ju t.ex. på flashback att kvinnor inte kan tänka. Lika irriterande.
Ja precis otroligt nedlåtande är det. Tyvärr finns det de som tror att detta är ok sålänge man inte gör det mot kvinnor. Men lika illa är det mot män.

Jag svarar bara på första frågeställningen i den här tråden eftersom jag inte förstår ett dugg vad ni skriver dessa 5 sidor. Märkliga inlägg som fan om Peter Jihde, Killgissningar, Kommunism och annat :D

"Jag undrar: Är höginkomsttagare mer benägna att skuldsätta sig/ha spelmissbruk/hamna hos KFM/ha löneutmätning osv?"

Det tror jag inte. Jag tror det är ganska jämnt fördelat med var man bor i landet och mellan hög/långinkomsttagare utbildade/ickeutbildade.
Däremot är det ju som så att man anpassar sitt liv efter sin inkomst. När jag låg på 1.000.000 om året så levde jag utefter det. Jag bodde hemma vilket innebar att jag som 20-åring varje månad hade 50.000 att röra mig med. Hur mogen var man? Inte alls.
Det var taxi till och från jobbet, utemat varje dag, krogrundor 10 gånger i månaden. Fast 50.000 kom in räckte det inte.
Sen när man började tjäna lite mindre och hade 40.000 ut - då var fortfarande utgifterna desamma och man började backa ekonomiskt trots skyhög inkomst.

Man hade mer pengar än man var mogen för och därav så spelade man som fan. Nu när jag efter lån,räkningar och skit har 4000 över så känner jag mig rikare än jag gjorde när jag hade 50.000 ut. Så enkelt är det.

Håller med tigerkatten007

Håller med tigerkatten007
Vad är det exakt du håller med om Syrran? Berätta för oss gärna... är det det nedlåtande begreppet och sexismen mot män som även TS blev utsatt för idag? Är det kanske det du håller med om?

Lägger löneutmätning på inkomster kring 20 betydligt oftare än kring 30.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp