- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Kom på det efteråt.Det kan man men fonderna blir utmätningsbara
Kom på det efteråt.Det kan man men fonderna blir utmätningsbara
Så om jag flyttar över pengarna jag fått fr en fond till ett separat konto o kallar kontot ”Utbetalda fondmedel” så får de inte mätas ut men mäts de ut så får jag tillbaka dem?. Med ”allt i sin ordning” innebär att man kan se att pengar fr en stiftelse inkommit o att jag sparat hela el delar av dessa på separat konto? En sista fråga då: finns det nån övre gräns för sparade fondmedel?
Japp. Värdepappersfonder utmäts dagligen. Är en del av förbehållet dock, så man får sitta och räkna på om och vad som går att utmäta.Eller ser Kf ens fondsparande?
Hur många personer jobbar på Kf?Japp. Värdepappersfonder utmäts dagligen. Är en del av förbehållet dock, så man får sitta och räkna på om och vad som går att utmäta.
Jag ingår nog inte i den kategorin.Om du klagar så ja. Annars händer inget.
Nej det verkar inte så i lagtexten, men kyrkor brukar inte betala ut till folk med massa pengar
Apropå värdepappersfonder?Hur många personer jobbar på Kf?
Apropå att ni jobbar med så många olika bitar av ”skulder”Apropå värdepappersfonder?
"Kronofogden är en statlig myndighet som arbetar med skulder. Vi är omkring 2 300 medarbetare och vi finns på 32 orter i landet."
@Lasseman vet du om csn räknas som inkomst vid löneutmätning?
Apropå att ni jobbar med så många olika bitar av ”skulder”