Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medel fr fonder/stiftelser- utmätning?

Så om jag flyttar över pengarna jag fått fr en fond till ett separat konto o kallar kontot ”Utbetalda fondmedel” så får de inte mätas ut men mäts de ut så får jag tillbaka dem?. Med ”allt i sin ordning” innebär att man kan se att pengar fr en stiftelse inkommit o att jag sparat hela el delar av dessa på separat konto? En sista fråga då: finns det nån övre gräns för sparade fondmedel?

Om du klagar så ja. Annars händer inget.

Nej det verkar inte så i lagtexten, men kyrkor brukar inte betala ut till folk med massa pengar

Eller ser Kf ens fondsparande?
Japp. Värdepappersfonder utmäts dagligen. Är en del av förbehållet dock, så man får sitta och räkna på om och vad som går att utmäta.

Japp. Värdepappersfonder utmäts dagligen. Är en del av förbehållet dock, så man får sitta och räkna på om och vad som går att utmäta.
Hur många personer jobbar på Kf?

Hur många personer jobbar på Kf?
Apropå värdepappersfonder?
"Kronofogden är en statlig myndighet som arbetar med skulder. Vi är omkring 2 300 medarbetare och vi finns på 32 orter i landet."

Apropå värdepappersfonder?
"Kronofogden är en statlig myndighet som arbetar med skulder. Vi är omkring 2 300 medarbetare och vi finns på 32 orter i landet."
Apropå att ni jobbar med så många olika bitar av ”skulder”

Apropå att ni jobbar med så många olika bitar av ”skulder”

Ja det är många olika saker. Tror att verkställighet är störst totalt sett.
Sen finns ju betalningsföreläggande kundservice, konkurstillsyn, skuldsanering, försäljning, förebyggande, specialindrivning(räknas nog till verkställighet) och inregistrering..
Sedan finns olika gemensamma, typ it, HR (om det inte är hos skatten) och andra diverse gemensamma enheter.
@Insatt kanske fyller på med något vitalt jag missat

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp