Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Meddelas sambo vid ansökan av skuldsanering?

Funderar ansöka om skuldsanering, har en sambo sedan någon månad tillbaka. Kommer hon få veta att jag lägger in henne i skuldsaneringsansökan?
När jag ansöker ska man ange personnummer på sambo, lön m.m

Funderar ansöka om skuldsanering, har en sambo sedan någon månad tillbaka. Kommer hon få veta att jag lägger in henne i skuldsaneringsansökan?
När jag ansöker ska man ange personnummer på sambo, lön m.m
Hur då lägger in? Menar du bara att du uppger hennes uppgifter?
Om hon inte står på något lån gemensamt eller är din borgenär får hon ingen information.

Hur då lägger in? Menar du bara att du uppger hennes uppgifter?
Om hon inte står på något lån gemensamt eller är din borgenär får hon ingen information.
Precis, jag lägger in hennes uppgifter att hon är min sambo. Hon står inte med på något lån eller så. Tänkte så inte massa borgenärer eller kronofogden börjar ta kreditupplysning på henne..... eller att dom ringer och kontaktar henne. Då tolkar jag det som att hon inte får någon info?

Kronofogden tar aldrig upplysning på någon.

Däremot är de nog klokt om du berättar för henne om din situation.

Då hennes inkomst kommer räknas med i vad du får behålla i månaden.

Däremot är de nog klokt om du berättar för henne om din situation.

Då hennes inkomst kommer räknas med i vad du får behålla i månaden.
Det förstår jag, men vill inte göra detta nu, då det är så pass nytt mellan oss

Hon får inget meddelande alls då om jag förstår det rätt? Varken från någon långivare, skatteverket, kronofogden eller något sådant för min ansökan?

Det förstår jag, men vill inte göra detta nu, då det är så pass nytt mellan oss

Hon får inget meddelande alls då om jag förstår det rätt? Varken från någon långivare, skatteverket, kronofogden eller något sådant för min ansökan?
Har du koll på hennes inkomst?

Min sambo fick inget alls ifrån KFM som indikerade att jag hade fått skuldsanering.

Min sambo fick inget alls ifrån KFM som indikerade att jag hade fått skuldsanering.
Och inte från någon annan heller? Tänker om någon borgenär från ta del av ansökan och gör en upplysning på sambon tillexempel?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp