Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Är du säker på det? Det var min uppfattning förut att borgenärer meddelas 3 eller 4 gånger per år och jag har hört lite olika.

Men jag tror att det är såhär:

1. Borgenärerna meddelas alltid om man ligger efter med flera betalningar (oftast 3 är min uppfattning).

2. Borgenärerna meddelas alltid vid fördelning i en årsredovisning hur mycket som betalats in under året och hur mycket dom får utbetalt. Fördelning och årsredovisning sker 1-2 månader efter 10e betalning. Börjar skuldsanering i April sker fördelning i Maj alla år. Börjar skuldsaneringen månaden innan betalfri månad i Maj eller November så sker fördelning och årsrapport i Juli/Januari.

Jag tror att det är så: Borgenärer meddelas separat vid (ofta 3) missade betalningar. Eller så får dom veta det i samband med årsredovisningen/fördelningen: 1-2 månader efter sin 10,20,30,40,50e betalning.

Dessa separata rapporter som sker kvartalsvis eller var 4e månad är någon myt som går på internet misstänker jag. Jag är tveksam till att dessa existerar.

Men som svar till TS - När rapporterna sker oavsett om det är en gång per år, varje kvartal eller vid X missade betalningar så görs det till alla som är med i betalplanen
Tack för svar! Första gången jag hör om det där med fördelning och när de meddelas. Det här är mitt första år med skuldsanering och borgenärerna ska få betalt i maj. Betyder det att de får denna årsredovisning efter maj?

Tack för svar! Första gången jag hör om det där med fördelning och när de meddelas. Det här är mitt första år med skuldsanering och borgenärerna ska få betalt i maj. Betyder det att de får denna årsredovisning efter maj?
Dom får rapporten i samband med utbetalningen i Maj. Vet inte exakt hur den ser ut dock.

Men minimum så lär det stå hur mycket som du betalat in och hur mycket som fördelas. Sen vilken annan information som finns med vet jag ej

När pengarna fördelas ut i maj för dig då så kommer dem om inte annat se att dem får mindre pengar än det är i planen så kommer ju då veta att du ligger efter med betalning då dem inte får så mkt som dem ska

En påminnelse går ut till alla man är skyldig om man fortfarande ligger efter med mer än 1 månads betalning vid månadens slut.
Nej det stämmer ej. Ligger efter med 1 betalning sen Mars. Inget har kommit till känna om den missade betalningen till Borgenärerna. Hur jag vet?. Gift med en som är med i betalplanen.

Nej det stämmer ej. Ligger efter med 1 betalning sen Mars. Inget har kommit till känna om den missade betalningen till Borgenärerna. Hur jag vet?. Gift med en som är med i betalplanen.
Jag skrev: mer än 1 betalning vid månadens slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp